روش مطالعه درس دین وزندگی در کنکور

روش مطالعه درس دین وزندگی در کنکور

ادامه نوشته

تستهاي کنکور  بانک سؤالهاي امتحاني ابتدایی    بانک سؤالهاي امتحاني راهنمايي  بانک سؤالهاي امتحاني دب

تستهاي کنکور

بانک سؤالهاي امتحاني ابتدایی  

بانک سؤالهاي امتحاني راهنمايي

بانک سؤالهاي امتحاني دبيرستان 

بانک سؤالهاي امتحاني پيش دانشگاهي-سال چهارم

ماخذ نامگذاری سوره های قرآن مجید

ماخذ نامگذاری سوره های قرآن مجید
1-سوره الحمد به معنی ستایش: ماخذ نام گذاری با حساب کردن بسم الله آیه دوم سوره است .

2- سوره البقره به معنی گاو- گاومخصوصی که دستور ذبح آن از طرف خداوند به قوم بنی اسرائیل داده شد – ماخذ نام گذاری آیه ی 67 سوره بقره است .
3-سوره آل عمران به معنی عمران پدر حضرت مریم است ماخذ نام گذاری آیه 33سوره است .
4-سوره نساء به معنی زنان (این سوره مشتمل بر احکام و حقوق زنان می باشد ) ماخذ نام گذاری آیه اول سوره است .
5-سوره مائده به معنی سفره ی آراسته از غذا ( راجع به تقاضای حواریون عیسی است که از او خواستند سفره آراسته از غذا برای آنان نازل کند ) ماخذ نام گذاری آیه 112 سوره است .
6-سوره انعام به معنی چهارپایان ( در سوره حکم حلیت و حرمت آن بیان شده است ) ماخذ نام گذاری آیه 136سوره است .
7-سوره اعراف به معنی ( محلی است میان بهشت و جهنم )ماخذ نامگذاری آیه 45 سوره است .
8-سوره انفال به معنی بهره ها ،غنائم جنگ،ماخذ نامگذاری آیه اول سوره است .
9-سوره توبه به معنی بازگشتن از گناه و کار بد ( در این سوره شرح توبه متخلفین از جنگ تبوک آمده است ماخذ نامگذاری آیه 105 سوره است .
10-سوره یونس نام یکی از پیامبران الهی ماخذ نام گذاری آیه 98 سوره است .
11-سوره هود نام یکی از پیامبران الهی ماخذ نام گذاری آیه 53سوره است .
12-سوره یوسف نام یکی از پیامبران الهی ماخذنام گذاری آیه 4 سوره است.
13-سوره رعد صدای ابر و غرش آن ماخذ نام گذاری آیه ی 13 سوره است .
14-سوره ابراهیم نام یکی از پیامبران الهی ماخذ نام گذاری آیه 35 سوره است.
15-سوره حجر به نام شهری در شبه جزیره عربستان که قوم ثمود در آن جا ساکن بودندماخذ نام گذاری آیه 80 سوره است .
16-سوره نحل به معنی زنبور عسل ، ماخذ نام گذاری آیه 68 سوره است .
17-سوره اسراء به معنی سیردر شب ( منظور معراج حضرت محمد از مسجد الحرام به مسجد اقصی و ما بعد آن است . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است ).
18-سوره کهف به معنی غاری که در کوه به وجود آمده باشد (در این سوره از اصحاب کهف سخن رفته است ) ماخذ نام گذاری آیه ی 9 سوره است.
19-سوره ی مریم مادر حضرت عیسی(علیه السلام) ماخذ نام گذاری آیه ی 27 سوره است .
20-سوره طه یکی از نام های حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) و یا رمزی میان خدا و پیامبرش ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
21-سوره انبیاء به معنی پیامبران (در این سوره داستان زندگی بسیاری از پیامبران آمده است ) ماخذ نام گذاری زندگی انبیاء است که در این سوره آمده است .
22-سوره حج یکی از عبادات مهم اسلام است . ماخذ نام گذاری آیه ی 27 سوره است.
23-سوره مومنون به معنی ایمان آورندگان است . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
24-سوره نور به معنی روشنایی ماخذ نام گذاری آیه ی 35 سوره است .
25- سوره ی فرقان به معنی جداکننده ی حق و باطل (یکی از نام های قرآن است )ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
26-سوره ی شعراء به معنی کسانی که شعر می سرایند (در این سوره از شعرا سخن رفته است ) ماخذ نام گذاری آیه ی 224 سوره است .
27- سوره ی نمل به معنی مورچه (واقعه برخورد لشکر سلیمان با مورچگان در این سوره آمده است ) ماخذ نام گذاری آیه ی 25 است.
28- سوره ی قصص به معنی حکایت ها(در این سوره داستان حضرت موسی آمده است . ) ماخذ نام گذاری آیه ی 25 است .
29- سوره عنکبوت نام حشره ای . ماخذ نام گذاری آیه ی 41 سوره است .
30- سوره ی روم منظور دولت امپراطوری روم است . ماخذ نام گذاری آیه ی دوم سوره است .
31-سوره ی لقمان به نام لقمان حکیم است . ماخذ نام گذاری آیه ی 12 سوره است .
32- سوره ی سجده به معنی عمل پیشانی بر زمین نهادن برای عبادت خداوند . ماخذ نام گذاری آیه ی 15 سوره است.
33-سوره ی احزاب به معنی فرقه ها،طایفه ها ،لشکر ها (منظور لشکرهای کفار مکه و سایر قبایل عرب است که برای جنگ با مسلمین به مدینه آمدند.) ماخذ نام گذاری آیه ی 20 سوره است .
34-سوره ی سبا نام قومی است ماخذ نام گذاری آیه ی 15 سوره است .
35-سوره ی فاطر به معنی پدید آورنده . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
36- سوره یس یکی از حروف مقطعه قرآن است . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است.
37- سوره ی صافات به معنی صف کشندگان ، فرشتگان صف کشیده ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است.
38- سوره ی ص یکی از حروف مقطعه ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
39-سوره زمر به معنی گروه ها ( گروه گروه از دوزخیان و فرشتگان ) ماخذ نام گذاری آیه ی 71 سوره است .
40-سوره ی غافر به معنی آمرزنده . ماخذ نام گذاری آیه ی سوم سوره است.
41- سوره ی فصلت (حجم سجده) به معنی تفصیل داده شده (در آیات قرآن حق و باطل مو شکافی شده است ) و این که در این سوره سجده واجب وجود دارد (حم سجده ) گفته شده است . ماخذ نام گذاری آیه ی سوم سوره است .
42- سوره ی شوری به معنی مشاوره ، مشورت کردن . ماخذ نام گذاری آیه ی 38 سوره است .
43- سوره ی زخرف به معنی زینت ها ، طلا (در این سوره از نقره و طلا سخن رفته است . ) ماخذ نام گذاری آیه ی 35 سوره است .
44- سوره ی دخان به معنی دود . ماخذ نام گذاری آیه ی 10 سوره است .
45- سوره ی جاثیه به معنی زانودر آمده (درروز قیامت مردم به زانو در می آیند. ) ماخذ نام گذاری آیه ی 27 سوره است .
46- سوره ی احقاف به معنی سرزمین قوم هود می باشد که گرفتار عذاب الهی شدند. ماخذ نام گذاری آیه ی 21 سوره است .
47- سوره ی محمد نام پیامبر عظیم الشان اسلام . ماخذ نام گذاری آیه ی دوم سوره است .
48- سوره ی فتح به معنی گشودن ، پیروزی(منظور پیروزی پیامبر در انعقاد قرارداد صلح حدیبیه است که راه را برای پیروزی های بعدی هموار کرد. ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
49- سوره ی حجرات به معنی حجره ها ،خیمه ها (حجره های منزل پیامبر) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
50- سوره ی ق از حروف مقطعه قرآن است . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
51-سوره ذاریات به معنی پراکنده کنندگان مانند بادها ابرها ، ملائکه . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
52- سوره ی طور نام کوهی است . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
53- سوره ی نجم به معنی ستاره . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
54- سوره ی قمر به معنی ماه(در این سوره موضوع شق القمر بیان شده است .) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
55- سوره ی الرحمن از صفات خداوند ، بسیار بخشنده . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
56- سوره ی واقعه یکی از نام های قیامت است به معنی واقع شونده . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
57- سوره ی حدید به معنی آهن . ماخذ نام گذاری آیه ی 25 سوره است .
58- سوره ی مجادله به معنی گفتگو کردن (در این سوره موضوع گفتگوی زنی با پیامبر در مورد شوهرش بیان شده است . ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
59- سوره ی حشر به معنی جمع کردن ، راندن ( موضوع راندن یهودیان بنی النضیر از حوالی مدینه در این سوره آمده است ) ماخذ نام گذاری آیه ی دوم سوره است .
60- سوره ی ممتحنه به معنی کسی که مورد آزمایش واقع شده ،آزمایش شده (موضوع زنانی که مسلمان شده بودند و شوهران کافر خود رادر مکه رها کرده و در مدینه به پیامبر(صلی الله علیه وآله) اسلام پناهنده می شدند در این سوره آمده است)ماخذ نام گذاری آیه ی 10 سوره است.
61- سوره ی صف به معنی ردیف ایستاده ، صف به صف ایستادن . ماخذ نام گذاری آیه ی 4 سوره است.
62- سوره ی جمعه ( نماز جمعه در این سوره بیان شده است.) ماخذ نام گذاری آیه ی 9 سوره است .
63- سوره منافقون جمع منافق ، آدم دورو (در این سوره از منافقون و توطئه آنان علیه مسلمانان سخن گفته است ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
64- سوره تغابن به معنی پشیمانی ،مغبون کردن . یکی از نام های قیامت است . ماخذ نام گذاری آیه ی 9 سوره است.
65-سوره طلاق (در این سوره قسمتی از احکام طلاق و سفارش درباره ی زنان آمده است ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
66- سوره ی تحریم به معنی حرام کردن (منظور از آن خطاب خداوند به پیامبر است که چرا چیزی را که خداوند بر تو حلال ساخته بر خود حرام می کنی ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
67- سوره ملک به معنی پادشاهی ، پادشاهی و اقتدار خداوند است ، زیرا تصرف در کارها تنها به دست قدرت اوست . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
68-سوره قلم (نون) به معنی قلم ، ابزار نوشتن . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
69- سوره حاقه به معنی حقانیت وقایع و به حق رسی . از نام های قیامت است (زیرا جمیع حوادث قیامت و قوعش واجب و حق است ) و ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
70- سوره ی معارج به معنی نردبان ها و جاهای بالا رفتن است . ماخذ نام گذاری آیه ی 3 سوره است .
71-سوره ی نوح نام یکی از پیامبران الهی است . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
72- سوره ی جن به معنی موجودات ناپیدا (در این سوره موضوع ایمان آوردن عده ای از اجنه به پیامبر مطرح شده است ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
73- سوره مزمل به معنی گلیم بر خود پیچیده (منظور پیامبر اسلام است) ماخذ نام گذاری آیه اول سوره است .
74- سوره ی مدثر به معنی ردا یا گلیم بر خود پیچیده (منظور پیامبر اسلام است ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
75-سوره ی قیامة به معنی رستاخیز . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
76-سوره ی انسان (دهر) به معنی روزگار، زمانه .ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
77- سوره مرسلات به معنی فرستاده شدگان (منظور ملائکه یا بادها است ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است.
78-سوره نبا به معنی خبر (منظور خبر روز قیامت است )ماخذ نام گذاری آیه ی دوم سوره است .
79-سوره ی نازعات به معنی فرشتگانی که مامور گرفتن جان ها هستند ، کشتندگان. ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
80-سوره عبس به معنی روی ترش نمودن (منظور شخص نابینایی است که حضور پیامبر آمد و شخصی روی در هم کشید که در این سوره آمده است ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
81- سوره تکویر ب معنی در هم پیچیدن (منظور این است که خداوند روشنایی را از خورشید می گیرد و این پیش در آمد قیامت است ) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
82-سوره ی انفطار به معنی شکافته شدن (منظور شکافته شدن و از هم گسستن آسمان است که پیش در درآمد قیامت است) ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
83-سوره ی مطففین به معنی کم فروشان (در این سوره از کم فروشی نکوهش شده است )ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
84-سوره ی انشقاق به معنی شکافته شدن (از هم گسستن آسمان ها و جاذبه ها ی آن است که خبر از قیامت می دهد ) ماخ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
85-سوره بروج به معنی برج ها یا ستاره های بزرگ . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
86-سوره ی طارق به معنی ظاهر شونده ،ستاره درخشان . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
87-سوره ی اعلی به معنی برتر (یعنی پروردگار برتر است از هر چه که تصور شود)ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
88-سوره غاشیه به معنی فرو گیرنده ،بیهوش کننده ،همه گیر (یکی از نام های قیامت است )ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
89-سوره ی فجر به معنی شکافته شدن ،بامدا د،صبح. ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
90-سوره ی بلد به معنی شهر ، منظور شهر مکه است . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
91-سوره ی شمس به معنی آفتاب ، یا خورشید. ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است.
92-سوره ی لیل به معنی شب. ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
93-سوره ی ضحی به معنی صبحگاه ، چاشتگاه .ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است.
94-سوره ی انشراح به معنی گشاده شدن (منظور این است که خداوند سینه و دل پیامبر را گشاده نمود و وسعت بخشید )ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
95-سوره تین به معنی انجیر . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است.
96-سوره علق به معنی خون بسته . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
97- سوره قدربه معنی اندازه ،شب قدر. ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
98-سوره بینه به معنی دلیل آشکار. ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
99- سوره ی زلزال به معنی لرزش زمین ، تکان دادن که از علامت های قیامت نیز می باشد . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
100- سوره عادیات به معنی اسب های دونده . ممکن است اشاره باشد به رفتن حضرت علی
(علیه السلام) به غزوره ی ذات السلاسل . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
101- سوره قارعه به معنی کوبنده . یکی از نام های قیامت است . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
102- سوره تکاثر به معنی مباهات و فخر نمودن به مال بسیار و قوم بسیار (کفار قریش برای فخر فروشی به کثرت خویش ،قبرهای قبیله ی خود را نیز می شمرندو به حساب می آوردند)ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
103-سوره عصر به معنی زمانه ،نماز عصر ،عصرو زمان امام عصر (امام زمان)ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
104-سوره همزه به معنی غماز و عیب جو . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است.
105- سوره فیل به معنی فیل یا پیل (منظور سپاه ابرهه است که برای خراب کردن خانه ی خدا از یمن به طرف مکه حرکت کرد و نابود شد )ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
106- سوره ی قریش نام قبیله ای که حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) از آن قبیله بود . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است.
107- سوره ماعون به معنی زکات . ماخذ نام گذاری آیه ی آخر سوره است .
108-سوره کوثر به معنی خیر کثیر ،حوضی در بهشت یا فاطمه زهرا .ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
109-سوره کافرون مراد از کافران در این جا کافران قریش است که پیشنهادی به پیامبر(صلی الله علیه وآله) دادند و پذیرفته نشد. ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
110- سوره ی نصر به معنی یاری کردن . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
111-سوره مسد (تبت،ابولهب که از دشمنان پیامبر(صلی الله علیه وآله)درمکه بود)ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
112- سوره اخلاص به معنی پاک و خاص کردن (منظور پاک و خالص کردن معتقدات از هر گونه شرک)ماخذ نام گذاری اسم آن از معنای سوره گرفته شده است .
113- سوره ی فلق به معنی شکافتن ،سپیده دم . ماخذ نام گذاری آیه ی اول سوره است .
114- سوره ناس به معنی مردم ماخذ نام گذاری از آیه ی اول سوره است.

برگرفته ازکتاب دانستنیهای عمومی قرآن

مؤلف:محمد حسین محمدی 

پیر جماران - ویژه نامه رحلت امام خمینی (حمت الله علیه)

پیر جماران - ویژه نامه رحلت امام خمینی (حمت الله علیه)

ادامه نوشته

آنچه در مورد جن ، اجنه و اجانین ، باید بدانید

آنچه در مورد جن ، اجنه و اجانین ، باید بدانید

لینک عنوانهای مطالب:

دانستنیهایی پیرامون جن

ماوراء

جن ، از خرافه تا واقعیت

اختیار جنیان

غلبه امیرمؤمنان(ع) بر جنّیان

http://www.delnevis-2010.blogsky.com/1391/03/09/post-904/


چند راهکار برای کاهش اضطراب امتحانات

چند راهکار برای کاهش اضطراب امتحانات

ادامه نوشته

دانلود نرم افزار بهینه سازی و افزایش سرعت رایانه

دانلود نرم افزار بهینه سازی و افزایش سرعت رایانه

ادامه نوشته

ببینید و بخوانید به یاد حضرت روح الله

ببینید و بخوانید به یاد حضرت روح الله

ادامه نوشته

روایت‌های خواندنی از رهبری که نشناختیم

روایت‌های خواندنی از رهبری که نشناختیم

ادامه نوشته

ايران چگونه شيعه شد؟

 

ايران چگونه شيعه شد؟

اخيرا شبهاتي در مورد سبب انتشار تشيع در ايران مطرح شده است .در اينجا ابتدا به اين شبهات پاسخ داده سپس به علل واقعي شيعه شدن ايرانيان مي پردازم.
شبهه اول:ازدواج امام حسين (ع) با شهربانو دختر يزدگرد سوم از سلسله ساساني، باعث علاقه ايرانيان به اهل بيت(ع) و در نتیجه تشيع ايرانيان شده است.
پاسخ:
اولاً: لازمه‏ صحت اين داستان آن است که ايرانيان مي‏بايست به خود سلسله ساسانيان علاقه داشته باشند، تا به دامادشان هم علاقه داشته باشند. در حالي که ایرانیان اجازه داده‏اند تا اين سلسله براحتي فرو بپاشد و حتي يزدگرد نيز پا به فرار گذاشت و در شهرهاي مختلف ايران آواره بود تا اين که سرانجام توسط يک ایرانی در "مرو" کشته شد.
ثانياً: تعدادي از امويان هم با ساسانيان پيوند زناشويي بستند. پس چرا ايرانيان نسبت به امويان علاقه‏مند نشدند؟
شبهه دوم: وقتي ايران توسط مسلمانان فتح شد، ايرانيان مجبور بودند در ظاهر بگويند ما مسلمان شده‏ايم ولي در واقع کينه اعراب را در دل داشتند وضد اسلام بودند. در واقع همان عقايد زرتشتي‏گري و عقايد قبل از اسلام خود را تحت عنوان شيعه حفظ کردند.
پاسخ:
1-
اين نظريه زماني مي‏تواند صحيح باشد که بزرگان شيعه ايراني باشند؛ در حالي که همه ائمه شيعيان ،عرب هستند.
2-
نه تنها همه شيعيان اوليه ايراني نبودند بلکه جز تعداد کمي از آنها( نظير سلمان فارسي)، غالب از عرب‏ها بودند.
3-
نظريه فوق وقتي مي‏تواند صحيح باشد که منابع و متون اصلي شيعه با ساير مسلمانان متفاوت و بر گرفته از منابع ايراني مي بود.. در حالي که اينطور نيست. اصلي ترين منبع مسلمانان قرآن کريم وسنت است که شيعه و غير شيعه به آن اعتقاد دارند.
4-
نظريه فوق وقتي مي‏توانست قرين واقع باشد که ايرانيان از همان قرون اوليه تماماً شيعه باشند. در حالي که ايرانيان در اين دوره‏ها غالباً غير شيعه بوده و به اسلام اهل سنت گرايش داشتند توجه کرده ايد که حتي اکثر رهبران و مؤلفان متون ديني اهل سنت ايراني هستند .
5-
ازطرفي اتفاقاً رهبران و دانشمندان شيعه نيز تا قرن دهم اکثراً غيرايراني بودند و خارج از ايران زندگي مي‏کردند. «شيخ مفيد»، «سيد مرتضی»، «محقق حلي»، «شهيد اول و ثانی» و علماي جبل عامل که بعدها به دعوت صفويه به ايران آمدند و همچنين «محقق کرکي» که حوزه‏هاي علميه شيعه را در ايران و عراق و مناطق ديگر گسترش داد، همه غيرايراني بودند.
البته اين نکته صحيح است که فرهنگ، زبان ، زمان ، مکان و رسم و عادات در آموزه‏هاي مذهبي تأثيرگذار است. همچنانکه برخي آموزه‏هاي فلسفي قبل از اسلام به بعد از اسلام هم منتقل شده است ايرانيان نيز برخي از ميراث‏هاي خود را حفظ کرده‏اند، اما آن را هرگز جزيي از تشيع ندانسته‏اند مثل ، عيد نوروز و... در واقع بين اسلام و آداب ورسوم ايران تضادي نبوده است. بلکه در مواردي که تعارضي وجود داشته، ايرانيان خود به نفع اسلام از آن دست کشيده‏اند و اسلام را مقدم دانسته‏اند.
شبهه سوم: بيشتر مورخان نخستين جرقه هاي ايجاد مکتب تشيع و اعتقادات آن را به عبدالله بن سبأ يهودي و از اهالي صنعاء مرتبط مي دانند .
پاسخ:
1-
نه تنها اغلب علماي شيعه بلکه گروهى از پژوهشگران اهل تسنن نيز ابن سبا را يك موجود افسانه‏اى ميدانند كه براى تخريب اسلام درست شده است ،نظير دكتر طه حسين در ( الفتنه الكبرى 2 / 98 ) دكتر عبدالعزيز الهلالى در ( عبدالله بن سبا:دراسه للروايات التاريخيه...ص 71 ) نويسنده مصرى احمد عباس صالح در( اليمين واليسار فى الاسلام ص 95 ) . محمد کرد علي در(خطط الشام ج 1 ص 251 ) دکتر احمد محمود صبحي ( کتاب نظرية الامامة ص 37) دکتر علي الوردي و دکتر کامل الشيبي . در( نظرية الامامة ص 37)
2-
تمامی نویسندگانی که داستان عبدالله بن سبا را در کتابهای خود آورده اند، این داستان را یا از طبری ، ابن عساکر، ابن ابی بکر، ذهبی نقل کرده اند. در هیچ یک از کتابها هیچ نویسنده ای داستان عبدالله بن سبا را از کس دیگری غیر از این چهار نفر نقل نکرده است. حال ببینیم این چهار نفر یعنی ( طبری، ذهبی، ابن ابی بکر و ابن عساکر) این داستان را از چه کسی نقل می کنند. از سیف بن عمرو تمیمی کوفی، داستان سرا و دروغ پرداز مشهور.
سيف بن عمر را از منظر علماي اهل سنت بررسي مي نماييم.
يحيي بن معين مي گويد: حديث او ضعيف و سست است.
نسائي صاحب صحيح او را تضعيف كرده و مي گويد: حديثش را ترك كرده اند، نه مورد اعتماد است و نه امين و....
ابو داود مي گويد: حديث او بي ارزش است، او بسيار دروغگو است.
ابن ابي حاتم گفته : حديثش را ترك كرده اند.
ابن السكين گفته: ضعيف است.
ابن حبان گفته: حديث هايي كه خود جعل مي كرده را از زبان شخص موثقي نقل مي كرده است . و نيز گويد: سيف متهم به زندقه است وگفته اند حديث جعل مي كرده است.
دار قطني گفته: ضعيف است، حديثش را ترك كرده اند .
حاكم گفته: حديث اورا ترك كرده اند، متهم به زندقه است.
فيروز آبادي صاحب قاموس گفته: او ضعيف است.
ابن حجر گفته: او ضعيف است.
سيوطي گفته: او بسيار ضعيف است.
صفي الدمع گفته: او را ضعيف شمرده اند.
3-
اگر فرض کنیم سیف که متوفای 170 هجری است ، در 90 سالگی مرده باشد، زمان تولد او سال 80 هجری خواهد بود ،یعنی 45 سال بعد از فتنه ای که منجر به کشته شدن عثمان شد!
4-
اگر به فرض عبداللّه‏بن‏سبا منحرف و مطرود يك شخصيت واقعى باشد ولى در ضمنِ آن يك عقيده‏ى صحيح داشته باشد ( و آن هم لزوم نصب و معرفى امام از طرف خداوند بعد از پيامبر ) آيا بايد دست از اين عقيده صحيح برداشت و به طور كلى تشيع را مذهب ساختگى او دانست.
4-
اصلا اگر عبدالله‏بن‏سبا مبدع شيعه است پس چرا فردى غالى ، مطرود و ملعون در نزد امامان و علماى شيعى است.
شبهه چهارم: ايرانيان تا قرن دهم سني بودند. از آن پس با زور صفويان به شيعه گرايش يافتند. زيرا شاه اسماعيل صفوي وقتي در تبريز تاج گذاري کرد، بسياري از سني‏ها را قتل عام نمود.
پاسخ:
اولاً: شاه اسماعيل يک جوان 14 ساله بود و نمي‏توان پذيرفت که وي بدون حمايت شيعيان به قدرت رسيده باشد. زيرا منطقي نيست که حاميان وي از سني‏ها باشند و عليه مذهب خود، شاه اسماعيل را به نفع مذهب تشيع حمايت کنند. بنابراين، در ايران آن زمان شيعيان زيادي وجود داشته‏اند که صفويه به اتکاي آنان توانسته‏اند قدرتي تشکيل دهند و در برابر عثماني که يک امپراتوري پر قدرت مدعي سني بود، بايستند و در نهايت حکومت تشکيل دهند.
ثانیاً: نه تنها در تاريخ ثابت نشده که صفويه با زور شمشير شيعه را در ايران به وجود آورده باشند بلکه عقل هم مي گويد حکومت تنها مي تواند حامي يک مذهب و عامل اشاعه آن باشد،نه مبدع آن. البته آزار اهل سنت توسط صفويان غير انساني وغير اسلامي بود همچنانکه شيعيان آزار شيعيان توسط عثماني‏ها چنين بود.
اما پاسخ منطقي به اين سوال که واقعا علت گرايش ايرانيان به شيعه چه بوده است:
الف) نخست آنکه «جناب سلمان» صحابه با وفاي پيامبر و اهل بيت، فردي ايراني و شيعي بود. در يمن نيز ايرانياني وجود داشتند که متمايل به سمت اهل بيت بودند. يمن توسط حضرت علي (ع) و در زمان حيات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد و اهل یمن از همان زمان با حضرت علي (ع) آشنا شدند؛ در حالی که ساحل خليج فارس تا يمن تحت نفوذ ايران بود.
ب) در دوره خليفه دوم، وي تبعیض‏هایي بين عرب و عجم قائل شد که موجب آزردگي خاطر ايرانيان گردید. پس از کشته شدن خليفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وي چند تن از ايرانيان موجود در مدينه را به قتل رساند. اما وقتي حضرت علي(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بين عرب و عجم تفاوتي نيست و عرب هيچ گونه فضلي بر عجم ندارد و اين باعث شد تا ايرانيان به حضرت علي(ع) گرايش پيدا کنند. همچنانکه «امام زین العابدین(ع)» با خریدن و آزاد کردن تعداد زیادی از بردگان و بندگان غیر عرب، جمعیت زیادی در مدینه ایجاد کرد که محب اهل بیت(ع) بودند.
ج) پس از شهادت حسين بن علي(ع) ايرانيان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام يزيدي و اسلام حسيني. بني اميه با آن سابقه ظلم‏ها و اعمال تبعيض‏ها نمي‏توانست در قلوب ايرانيان جايي داشته باشد و به صورت طبيعي ايرانيان به سوي امام حسين(ع) و اهل بیت(ع) گرايش پيدا کردند و بعدها در سقوط بني اميه بيشترين کمک‏ها را نمودند. زيرا بني عباس با شعار حمايت از آل محمد (ص) قيام کردند. اما بعد معلوم شد که اين جريان نيز با جريان اهل بيت فاصله دارد.
د) در طول تاریخ، برخي از شاگردان امام جعفر صادق و ساير ائمه در ايران حضور يافتند و به طور گسترده مکتب اهل بيت(ع) را تبليغ کرده و ايرانيان را به مذهب آنان دعوت مي‏کردند.
ه) حضور امام رضا(ع) در خراسان عامل ديگري است. يکي از دلايلي که مأمون مي‏خواست امام رضا(ع) را وليعهد کند، مقابله با عرب‏هایي بود که از برادرش امين حمايت مي‏کردند. تحليل وي اين بود که با ولايت عهدي امام رضا(ع) هم ايرانيان شيعي را به سوي خود جذب خواهد کرد و هم شيعيان عرب؛ و اين باعث تقويت قدرت وي و ضعف امين خواهد شد.
و) بسیاری از امام زادگان از ظلم «منصور دوانيقي» و دیگر خلفای ستمگر به ايران آمدند و پراکندگي آنان در سراسر ايران عامل ديگري در گسترش تشيع در ايران بود. همانطور که حضور «حضرت معصومه(س)» در قم، «حضرت شاه چراغ(ع)» در شيراز و «حضرت عبدالعظیم(ع)» در ری، از دلايل مهم روي آوري مردم ايران به سمت تشيع است.
ز) در عصر سلاطین شیعه‏ی آل‏بويه موجبات تبليغ مکتب اهل بیت(ع) بیش از پیش فراهم شد و کتب مهم شيعي مثل تهذيب، استبصار، کافي و من لايحضره الفقيه در اين زمان تأليف شد. بزرگاني چون شيخ صدوق، شيخ مفيد، شيخ طوسي، سيد مرتضي و سيد رضي توانستند در این عصر اسلام شيعي را به مردم معرفي نمايند.
ح) در دوره ايلخانان، حضور علامه حلي به مدت 10 سال در ايران و آزادي وي در بيان احکام و مهارت او در فقه و کلام و نيز تلاش‏هاي «خواجه نصير الدين طوسي» عامل ديگري در اين زمينه است.
ط) حلقه آخر اين جريان تاسيس دولت صفويه و اعلام تشيع به عنوان مذهب رسمي و حضور و دعوت از علماي شيعه از سراسر جهان اسلام است. اين همه سبب شد تا بالاخره در عصر صفويه پس از طي 10 قرن، اسلام شيعي در ايران گسترش يابد و به صورت يک مکتب و مذهب فراگير در اين کشور معرفي شود.

 

«حسنی مبارک» از ابتدا تا انتها؛ دیکتاتوری با سرانجام«حبس ابد»

«حسنی مبارک» از ابتدا تا انتها؛ دیکتاتوری با سرانجام«حبس ابد»

ادامه نوشته

90 اثر خواندن دعای فرج در قنوت نماز های یومیه

90 اثر خواندن دعای فرج در قنوت نماز های یومیه

ادامه نوشته

آموزش زبان عربي

آموزش زبان عربي

ادامه نوشته

دانلود رایگان مجموعه آموزش عربی در خواب

دانلود رایگان مجموعه آموزش عربی در خواب، فایلهای صوتی نرم افزار رزتا استون عربی همراه با متن و ترجمه فارسی


مجموعه عربی در خواب در واقع فایلهای صوتی نرم افزار رزتا استون عربی است که در کنار ترجمه فارسی آن قرار داده شده است. به اینصورت که پس از تلفظ واژه ها و جملات فارسی، معادل عربی آن نیز گفته می شود.
در سایتهای تبلیغاتی خیلی در مورد مجموعه های آموزش زبان در خواب اغراق شده و برخینرا تا حد یک سیر کامل آموزش زبان بالا برده اند. حتی بعضی جاها نوشته اند "شب بخوابید، صبح انگلیسی یا عربی صحبت کنید!"
در حالیکه این مجموعه چیزی بیشتر از یک سری درسهای آموزشی که شما را با تعداد نسبتا خوبی جمله و کلمه آشنا می کنه نیست. البته برای کسانی که حوصله چنین درسهایی رو داشته باشند مجموعه مفیدی هست.
چنین درسهایی بویژه برای اشخاصی که مدتی از وقت خود را در اماکن عمومی مانند ایستگاه اتوبوس یا مسیر بین محل کار و منزل و.... می گذرانند بسیار سودمند است چرا که می توانند این درسهای صوتی را در دستگاه ام پی تری پلیر یا موبایل قرار داده و با گوش دادن به آنها در چنین اماکنی از وقت خود نهایت استفاده را ببرند.
در این پست ابتدا می توانید فایلهای صوتی مجموعه عربی در خواب را همراه با ترجمه صوتی فارسی دانلود کنید که این درسها در هفت فایل قرار داده شده است. همچنین می توانید همین درسها را بدون ترجمه در 19 فایل ( با حجم کمتر) دانلود کنید. فایده درسهای بدون ترجمه در تمرین و مرور بدون شنیدن ترجمه فارسی می باشد.
در پایان نیز می توانید فایل متنی همه درسها را به اضافه ترجمه در قالب فایل پی دی اف دریافت کنید.

دانلود درسها همراه با ترجمه فارسی صوتی:

دانلود این هفت فایل در دو لینک ( با قابلیت ادامه دانلود در صورت قطع شدن):

دانلود فایلهای درسها بدون ترجمه فارسی:

دانلود 19 فایل بالا در دو لینک با قابلیت ادامه دانلود در صورت قطع شدن:

دانلود متن عربی درسها همراه با ترجمه فارسی:

آموزش زبان

آموزش زبان

ادامه نوشته

کتابخانه سلامت نرم افزارهای موبایل - نسخه اندروید

کتابخانه سلامت    نرم افزارهای موبایل - نسخه اندروید

ادامه نوشته

مجموعه کتاب ولایت فقیه

با توجه به اینکه امروز، یکی از مباحث مورد بحث در بین اندیشمندان حوزه و دانشگاه و ایرانیان خارج از کشور درباره ولایت فقیه است و طلاب و دانشجویان بیش از گذشته ترجیح می دهند در این زمینه تحقیق و مطالعه داشته باشند و جواب سؤالات منطقی و عالمانه خویش را بیابند ؛ بخش نرم افزار راسخون مجموعه 4 کتاب که دو مورد ان برروی موبایل با پسوند جاوا و دو مورد دیگر با فرمت پی دی اف را ارائه کرده است.امیدواریم با اینکار قدمی کوچک برای شما بزرگواران برداریم.
کتاب های موجود در این مجموعه :
-کتاب ولایت فقیه آیت الله جوادی آملی ( پاسخ شبهات اصل ولایت فقیه ) :در این کتاب می توانید پاسخ 115 سوال درزمینه اصل ولایت فقیه را استاد جوادی آملی دریافت کنید.(به صورت پی دی اف)
-کتاب جدید ولایت فقیه(سایه حقیقت عظمی) در 5 جلد با موضوعات :
جلد اول  (انسان،آزادي،حكومت) ، جلد دوم (اسلام و حكومت) ، جلد سوم (چيستي ولايت فقيه) ، جلد چهارم (مباحث تكميلي) ، جلد پنجم (سوالات و شبهات رايج).(به صورت پی دی اف)
- کتاب الکترونیکی ولایت فقیه حضرت امام(ره) برای موبایل
-کتاب الکترونیکی پرسش و پاسخ هایی پیرامون ولایت فقیه از حضرت آیت الله مصباح یزدی در پنج جلد برای موبایل تهیه شده است.

-پسورد فايل فشرده : www.rasekhoon.net

دریافت فایل برنامه (7.34 مگابایت ) (621بار دانلود شده )
http://www.rasekhoon.net/software/download-6479.aspx

دانلودکتابخانه تخصصی موعود(نرم افزار) +كتاب ملاحم والفتن ابن طاووس+اسکن کتاب دانلود کتاب غیبت نعمانی

دانلود کتاب غیبت نعمانی بافرمتهای مختلف

دریافت کتاب(اسکن شده)

دریافت فایل exeمخصوص رایانه با جستجو

دریافت کتاب(فایل ترجمهword)

دریافت فایل jar موبایل


دریافت ملاحم والفتن ابن طاووس+اسکن کتاب


دریافت با لینک مستقیم اسکن شده کتاب باحجم تقریبی 4.5مگابایت

دریافت با لینک مستقیم متن عربی کتاب با حجم تقربی 600کیلو بایت

دریافت با لینک مستقیم متن فارسی (ترجمه آقای نجفی)با حجم تقریبی210 کیلو بایت

دانلودکتابخانه تخصصی موعود(نرم افزار)


این نرم افزار بسیار مفیدکه شامل متن 313 جلد کتاب و 313 مقاله پيرامون حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) 
معرفي 4000 عنوان کتاب، مقاله و پايان نامه پيرامون حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) 
روايات، احاديث و دعاهاي منسوب به حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) 
امکان مشاهده تمامي فهرستهاي کتابها به صورت يکجا (فهرستگان) 
امکان جستجوي ريشه اي و با پسوند 
تعيين دامنه جستجو به صورت گروهي و کتابي 
امکان چاپ و انتقال متن به دفترچه يادداشت 
امکانات متنوع چاپ 
صوت و متن زيارتنامه ها، دعاها و مناجاتهاي پيرامون حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) 
نغمه هاي دلنشين، مدحيات و همخواني پيرامون آن حضرت قابل اجرا در دستگاههايMP3 
تصاوير زيبا و پس زمينه هاي ويندوز 
راهنماي جامع 
قابل اجرا در کليه ويندوزهامی باشد را برای عزیزان کاربر قرارمی دهیم.

مشاهده فیلم آموزشی وشناخت نرم افزار

http://www.mahdiyavar.com/file/Software/m16.flv

دریافت آموزش نصب نرم افزار 343کیلو بایت

http://www.mahdiyavar.com/file/Software/Amoozesh.zip

دریافت فایلهابا مستقیم

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

دریافت با لینک کمکی

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

بعد از دریافت فایلهای رادریک فلدرقرارداده وباز کنید وچون ایمیج این نرم افزار می باشد باید با نرم افزارهای ساخت درایو مجازی باز کنید.

می توانید این نرم افزار رابا حجم بسیارکم1.5 مگابایت از اینجا دانلود کنید




مفاتيح الجنان (نسخه3

مفاتیح الجنان مجموعه‌ای از دعاها، مناجات، زیارات، اعمال مخصوصه ایام سال و ماه و روزها است که از طرف پیامبر اسلام و ائمه شیعیان صادر شده و توسط شیخ عباس قمی جمع آوری و تدوین شده‌است. این مجموعه، با دقت احاطه‌ای که مولف آن بر آثار اهل بیت و کتب دعا و زیارات داشته، از معتبرترین کتب و ادعیه، گردآوری شده‌است، و در مدت کوتاهی، این کتاب همه‌گیر شده و در تمام منازل، مساجد و اماکن متبرکه شیعیان وجود دارد. مفاتیح الجنان، بعدها ملحقاتی توسط نویسنده به آن اضافه شده‌است. این مجموعه توسط دانشمندان بزرگی، بارها و بارها ترجمه شده است. لکن مشهورترین ترجمه‌ها از استاد الهی قمشه ای و علامه شیخ عباس مصباح زاده می‌باشد. شیخ عباس قمی، ملحقاتی به این کتاب، بعدها اضافه کرده که در بعضی از نسخ مفاتیح، به صورت «ملحقات مفاتیح الجنان» به چشم می‌خورد. این ملحقات، در همان تقسیم بندی، قید شده‌است. بسیاری از این ادعیه و زیارت به کتب معتبر و افراد موثقی چون اقبال (سیدبن طاوس) و مصباح کفعمی ارجاع داده شده‌است.

ويژگيهاي نرم افزارمفاتيح الجنان (نسخه 3) :
- شامل متن كامل ادعيه، اعمال، زيارات، ملحقات و حاشيه مفاتيح الجنان
- پشتيباني از صفحات لمسي
- امكان بزرگنمايي (جهت استفاده در گوشي هاي با رزولوشن بالا)
- سرعت بالا
- نمايش اعراب با رنگ متفاوت
- امكان استفاده از فيلتر در فهرست ها
- ايجاد فهرست شخصي
- امكان دسترسي سريع به ادعيه، اعمال و زيارات معروف
- درج نشاني در متون
- تغيير اندازه قلم
- پرش به خط خاص در متن
- اصلاح متون نسخه هاي قبل
- و...


لینک دانلود (بر روی مرورگرخودکپی کنید)

http://dl.asandownload.com/Mobile/Application/Java/Mafatih_3_www.AsanMob.com.zip

پسورد فايل زيپ : www.asanmob.com

منبع .asandownload.com

دانلود کتاب زناشویی و ازدواج جاوا

 

دانلود کتاب تنظیم خانواده2 با حجم ۱۸۹ کیلوبایت

دانلود کتاب تنظیم خانواده1 با حجم ۱۷۰ کیلوبایت

دانلود کتاب ازدواج و خانواده2 با حجم ۶۰۶ کیلوبایت

دانلود کتاب ازدواج و خانواده1 با حجم ۶۹۳ کیلوبایت

دانلود کتاب عشاق موفق1 با حجم ۲ مگابایت(حتما دانلود کنین)

دانلود کتاب عشاق موفق2 با حجم۲۳۲۶ کیلوبایت(حتما دانلود کنین)

دانلود کتاب همسران واقعی با حجم ۴۶۴ کیلوبایت

دانلود کتاب ازدواج با حجم ۵۰۴ کیلوبایت

دانلود کتاب روابط بهتر همسران با حجم ۴۸۵ کیلوبایت

دانلود کتاب دستگاه تناسلی بانوان(بکارت) با حجم ۹۳ کیلوبایت

دانلود کتاب نکات مهم برای اولین رابطه جنسی در ازدواج با حجم ۹۵ کیلوبایت

دانلود کتاب چگونه کیفیت روابط جنسی خود را افزایش دهیم با حجم ۷۷ کیلوبایت

دانلود کتاب رازهای عشق با حجم ۱۸۳ کیلوبایت

دانلود کتاب آموزشهای قبل از ازدواج با حجم ۸۳۴ کیلوبایت

دانلود کتاب اختلالات جنسی خانم ها با حجم ۱۱۳ کیلوبایت

دانلود کتاب گلبرگ زندگی3با حجم ۷۱۹ کیلوبایت

دانلود کتاب گلبرگ زندگی2با حجم ۸۳۶ کیلوبایت

دانلود کتاب گلبرگ زندگی1با حجم ۷۸۴ کیلوبایت

دانلود کتاب علایق و روحیات جنسی افراد با حجم ۶۹۴ کیلوبایت

دانلود کتاب آموزش روابط جنسی با حجم ۱۷۹ کیلوبایت

دانلود کتاب تربیت فرزند با حجم ۱۳۸ کیلوبایت

دانلود کتاب اصول اولیه در برقراری یک رابطه سالم جنسی با حجم ۹۵ کیلوبایت

دانلود کتاب احکام خانواده و آداب ازدواج با حجم ۱۹۸ کیلوبایت

دانلود کتاب قانون قوه باه با حجم ۱۶۲ کیلوبایت

دانلود کتاب ناگفته های زناشویی با حجم ۱۷۹ کیلوبایت

دانلوذ کتاب روشهای پیشگیری از بارداری با حجم ۱۶۳ کیلوبایت

دانلود کتاب آیین همسرداری با حجم ۳۱۱ کیلوبایت

دانلود کتاب ازدواج با حجم ۱۷۹ کیلوبایت

دانلود کتاب دانستنیهای ازدواج با حجم ۵۵۷ کیلوبایت

دانلود کتاب آموزش همسرداری با حجم ۱۰۲ کیلوبایت

دانلود کتاب تعیین جنسیت فرزندان با حجم ۲۱۵ کیلوبایت

دانلود کتاب راه زندگی با حجم ۱۵۴۷ کیلوبایت

دانلود کتاب بهشت خانواده1 با حجم ۸۷۳ کیلوبایت

دانلود کتاب بهشت خانواده2 با حجم ۷۷۶ کیلوبایت

دانلود کتاب بیماریهای زنان و حاملگی با حجم ۱۲۲ کیلوبایت

دانلود کتاب جوانان ازدواج و راهکارها با حجم ۸۳۳ کیلو بایت

دانلود کتاب آموزش جنسی آقایان(PDF) با حجم ۱۶/۷ مگابایت

دانلود کتاب مردان و زنان زمینی(PDF) با حجم ۶۶ کیلو بایت

دانلود کتاب نکاتی درباره ی صمیمیت در زناشویی(PDF) با حجم ۳۹ کیلو بایت

دانلود کتاب آموزش جنسی آقایان(pdf) با حجم بیش از ۷ مگابایت


برنامج الفقه والعقائد

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل على محمد وآل محمد

اقدم لکم برنامج الفقه والعقائد للجوال ویتضمن ما یلی :-

1. منهاج الصالحین للسید الخوئی (قدس سره )( 2 جزء) + تکملة المنهاج .
2. منهاج الصالحین للسید السیستانی ( دام ظله )(3جزء) + الفقه للمغتربین + المسائل المنتخبة .
3. تعلیقة السید على العروة الوثقى .
4. 10000 سؤال وجواب فقهی . 5. 3000 سؤال وجواب عقائدی .
6. تحدید مواقیت الصلاة لمدن العالم المختلفة مع امکانیة رفع الاذان بصوت خمسة مؤذنین مختلفین.




بحجم: 8.9 میجا بایت
رابط للتحمیل

نرم افزار های تحت وب

پژوهیار

«پژوهیار» اولین نرم‌افزاررایگان مدیریت استناددهی متن باز فارسی زبان است که بر پایه نرم افزار زوترو طراحی شده است. این نرم افزار محققان و پژوهشگران را در امر پژوهش و مستند‌سازی نتایج پژوهشی یاری می کند. پژوهیار، ابزاری پژوهشی و قدرتمند است که به کاربران کمک می‌کند تا گردآوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل منابع علمی خود رابه آسانی انجام دهند و سپس با تکیه بر آن بتوانند به نحو مناسبی و بر اساس شیوه‌نامۀ استناددهی مورد نظر خود، به مستندسازی حاصل پژوهش خود در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله بپردازند.

این نرم افزار دارای قابلیت های بسیاری از جمله ذخیره و طبقه بندی  اطلاعات، یادداشت گذاری، استفاده از  برچسب های مختلف، جستجوی اطلاعات ذخیره شده و... است.همچنین پژوهیارپیوند محکمی با منابع برخط (online) دارد، به گونه‌ای که هنگامجستجو و بازیابی اطلاعات از کتاب، مقاله، صفحات وب، تصاویر و ده‌ها قلم دیداری و شنیداری دیگر، پژوهشگر به طور خودکار می‌تواند منابع خود را در نرم افزار ذخیره کند و سپس برای استناددهی از این منابع با شیوه‌های مختلف استناددهی به این اقلام متنوع اطلاعاتی در متن در حال نگارش خود اقدام نماید.

این نرم‌افزار از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و بر اساس نیاز سه زبانه و تلفیقی کاربران منابع پژوهشی فارسی، عربی و انگلیسی طراحی و ارائه شده است.

 


حجم فایل: ۶٫۵ مگابایت


برای دریافت راهنمای پژوهیار بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

حجم فایل: 4 مگابایت

نوع فایل: PDF


راز لبخند امام به روایت یک عکاس + عکس

راز لبخند امام به روایت یک عکاس + عکس

ادامه نوشته

معجزات امام جواد(ع)/ تحولات حرم جوادالائمه(ع) در 100سال گذشته + عکس

معجزات امام جواد(ع)/ تحولات حرم جوادالائمه(ع) در 100سال گذشته + عکس

ادامه نوشته

مدل رهبر انقلاب و تفاوت های آن با مدل هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد

مدل رهبر انقلاب و تفاوت های آن با مدل هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد

ادامه نوشته

نقش سلفی ها در کشتار شیعیان در حمص سوریه + فیلم و عکس

نقش سلفی ها در کشتار شیعیان در حمص سوریه + فیلم و عکس

ادامه نوشته

ترانه "تحریم"

منو از آخر بازی نترسون/ نگو که عزم ما تسلیم می‌شه* حالا هی دور ما دیوار پر کن/ مگه این عشق هم تحریم می‌شه؟
گرداب- ترانه "تحریم" به خوانندگی "حامد زمانی" و در پاسخ به گزافه‌گویی‌های بیگانگان از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.

حامد زمانی در پی انتشار این سرود در یادداشتی نوشته است:
قطعه تحریم واکنشی بود در قالب موسیقی به گزافه‌گویی‌های دشمن و نیز در جهت حمایت از حق ملت ایران و گوشزد کردن این نکته که هدف ملت حزب‌الله جز سیر الی الله نبوده و جز از او مزد نمی‌گیریم و تمام رنگ و لعاب‌های دنیوی را برای نیل به مقصودمان زیر پا خواهیم گذاشت.

گرداب/ قوانین کیفری توهین به مقدسات در کشورهای مختلف دنیا

گرداب/ قوانین کیفری توهین به مقدسات در کشورهای مختلف دنیا

ادامه نوشته

امام علی (ع)، مافوق انسان یا انسان مافوق؟

امام علی (ع)، مافوق انسان یا انسان مافوق؟

ادامه نوشته