نشانه های شگفت انگیز آخر الزمان

نشانه های شگفت انگیز آخر الزمان

پیش گفتار

طی بررسی آیات و روایات مربوط به آخرالزمان و ظهور، به وقایعی برمی‌خوریم که در نشئه دنیا رایج نیست، یعنی اینکه بوسیله قوانین حاکم در نشئه فعلی، بروز چنین اتفاقاتی عادی و ممکن نیست. این موضوع این سؤال را بر می‌انگیزد که آیا در زمان ظهور، نشئه اول تمام و نشئه‌ای دیگر برپا می‌گردد؟ در جواب این پرسش برخی معتقدند وقایع عجیب و غیرعادی که در اینگونه روایات مطرح شده همگی در چارچوب قوانین فعلی مادی امکان وقوع دارند اما توسط فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای که در آینده ابداع خواهد شد. لذا اینگونه افراد دوران حکومت حقه در زمان ظهور را ادامه نشئه فعلی می‌دانند. اگر چنین جوابی صحیح و منطبق بر واقعیت باشد می‌توان همین موضوع را برای قیامت قائل شد و مطرح نمود که تمام اتفاقات غیر عادی که در قیامت رخ می‌دهد توسط فناوری فوق مدرنی است که در آینده اختراع خواهد شد، و سپس این استدلال را دائما تکرار کرد و تا درجه انتهایی بهشت همه چیز را تکنولوژیک تصور نمود! اما چنین فرضیه‌ای توسط هیچکس مطرح نمی‌شود و غالبا قیامت نشئه‌ای جدید قلمداد می‌گردد.

مقدمه

‹‹آخرالزمان›› یا پایان دوران همانگونه که از نام آن برمی‌آید به انتهای یک دوره اطلاق می‌شود و مقطعی از زمان است که در آن تغییر از یک دوره به دوره‌ای جدید رخ می‌دهد. از آنجا که اکنون دوره دنیا برپاست آخرالزمان به انتهای دوره دنیا مربوط می‌شود.

آخرالزمان از دیدگاه ادیان به دورانی گفته می‌شود که وقایعی عظیم و عجیب در آن رخ می‌دهد و حاکی از انتهای زندگی به شیوه فعلی بر روی زمین است. انتظار می‌رود با سپری شدن آخرالزمان دوره جدیدی فرا برسد که بسیار با وضعیت پیشین آن متفاوت باشد. همچنین در این زمان است که ادیان الهی به ظهور مردی بشارت داده اند که ظلم و جور را از زمین بر می‌چیند و آن را پر از عدل و داد می‌سازد٫ نمونه چنین بشارت هایی در کتب آسمانی آمده است.

چکیده :

در این تحقیق به بیان علائم آخرالزمان و نشانه های زمانی آخرالزمان و اوصاف مردم آخرالزمان و علائم ظهور که به دو دسته حتمی و غیر حتمی تقسیم می شوند با بهره گیری از احادیث و روایات گرد آوری کردیم و در آخر به وظائف شیعه در آخرالزمان پرداختیم .

 

معنای کلمه ی آخر الزمان :

معنی کلمۀ آخر الزمان از معانی نسبی به شمار می رود،مثلا : زمان فعلی را که مدت یکهزار وچهارصد و اندی سال از هجرت پیامبر اکرم(ص)می گذرد نسبت به آن زمانی که آن حضرت مبعوث به رسالت و پیغمبری شده می توان گفت: آخر الزمان است و مدت پانصد یا هزار یا دو هزار سال آینده را نسبت به زمان فعلی ما می توان گفت: آخر الزمان است و...

بنابراین،آخر الزمان یک زمان معلوم و محدودی نیست تا بتوان گفت: فلان زمان آخر الزمان است؟همانطور که نمی توان زمان و موقع ظهور حضرت مهدی(عج) را تعیین نمود همانطور هم نمی توان آخر الزمان را محدود و معلوم کرد.البته از یک طریق می توان تا اندازه ای معنی کلمۀ آخر الزمان را دریافت و آن این است: وقتی اکثر علاماتی که پیامبر اسلام(ص)و آل اطهر آن حضرت خیر داده اند عملی شوند. می توان به آن زمان آخرالزمان گفت و در انتظار ظهور مهدی ( عج ) بود . و لذا بر منتظرین ظهور لازم است که با نگاهی به روایات معصومین (علیهم السلام ) با این علامات آشنا شوند تا هم با شرایط زمانی و مکانی و هم به وظایف خود در این زمینه آشنا گردند. (1)

 

علائم آخرالزمان :

در روايات اسلامي براي دوره ي آخر الزمان علايم و نشانه هايي ذکر شده که با تحقق اين علايم و نشانه ها ، پي مي بريم که هم اکنون در دوره ي آخر الزمان قرار داريم . اينک به برخي از اين علايم و نشانه ها اشاره مي کنيم :

1- گسترش ترس و ناامني

امام باقر عليه السلام مي فرمايد : « لايقوم القائم إلا علي خوف شديد ....» ؛(2) « حضرت قائم عليه السلام قيام نمي کند مگر در دوراني پر از بيم و هراس .» و نيز فرمود : « مهدي عليه السلام هنگامي قيام مي کند که زمام کارهاي جامعه در دست ستمکاران باشد . »(3)

2- تهي شدن مساجد از هدايت

پيامبر صلي الله عليه و آله درباره ي وضعيت مساجد در آخر الزمان ميفرمايد : « مساجدهم عامره و هي خراب من الهوي »(4) ؛ « مسجدهاي آن زمان و آباد و زيباست . ولي از هدايت و ارشاد و در آن خبري نيست . »

3- سردي عواطف انساني

رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله در اين باره مي فرمايد « فلا الکبير يرحم الصغير و لا القوي يرحم الضعيف ، و حينئذ يأذن الله له بالخروج »(5) ؛ « در آن روزگار ، بزرگترها و به زير دستان و کوچکترها ترحم نمي کنند و قوي بر ضعيف ترحم نمي نمايند. در آن هنگام خداوند به او [ مهدي عليه السلام ] اذن قيام و ظهور مي دهد . »

4- گسترش فساد اخلاقي

رسول خدا صلي الله عليه وآله مي فرمايند : « قيامت بر پا نمي شود تا آن که زني را در روز روشن و به طور آشکار گرفته ، در وسط راه به او تعدي مي کنند و هيچ کس اين کار را نکوهش نمي کند ».

محمد بن مسلم مي گويد : به امام باقر عليه السلام عرض کردم : اي فرزند رسول خدا ! قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد ؟ امام فرمود : « إذا تشبه الرجال بالنساء، و النساء بالرجال، و اکتفي الرجال و بالرجال ، و النساء بالنساء » ؛(6) « هنگامي که مردها خود را شبيه زنان و زنان خود را شبيه مردان کنند . آن گاه که مردان به مردان اکتفا کرده و زنان و به زنان اکتفا کنند .»

5 - آرزوي کمي فرزند

پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود : « رستاخيز بر پا نمي شود تا آن که کسي پنج فرزند دارد آرزوي چهار فرزند کند . و آن که چهار فرزند دارد مي گويد : کاش سه فرزند داشتم ، و صاحب سه فرزند آرزوي دو فرزند دارد . و آن که دو فرزند دارد ، آرزوي يک فرزند بنمايد . وکسي که يکي فرزند دارد آرزو کند که کاش فرزندي نداشت » .(7)

6 - مرگ هاي ناگهاني

پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمود : « قيامت برپا نمي گردد ، تا اين که مرگ سفيد ظاهر شود . گفتند : اي رسول خدا ! مرگ سفيد چيست ؟ فرمود : مرگ ناگهاني » .(8)

7 - جنگ و کشتار

امام رضا عليه السلام فرمود : « پيش از ظهور امام زمان عليه السلام کشتارهاي پيايي و بي وقفه رخ خواهد داد » .(9)

 

نشانه های زمانی آخرالزمان :

((آخر)) به بخش پایانی هر مجموعه گفته می‌شود و ((زمان‌)) در لغت‌، بر وقت کم یا زیاد اطلاق می‌گردد از آن جا که مفهوم ((آخر نسبی )) است و در تاریخ‌ِ انقراض دنیا، اختلاف فراوانی وجود دارد و قرآن نیز از تعیین وقت مشخص برای آن پرهیز کرده و لقمان‌، 31 و 34، احزاب‌، 33 و 63، و زخرف‌، 43 و 85، محدودة آن‌، به دقت قابل اندازه‌گیری نیست‌; با این حال‌، با استفاده از روایات‌، بعثت پیامبر خاتم را می‌توان سرآغاز دورة ((آخر الزمان‌)) دانست‌. البته در بیش‌تر روایات‌، آخر الزمان به دورة پایانی که به ظهور حضرت مهدی‌ نزدیک باشد، اطلاق شده است‌. پایان نبوت و آمدن آخرین شریعت الهی که با ظهور پیامبر اکرم‌تحقق یافت‌، نخستین نشانة پایان تاریخ به شمار می‌رود; از این رو مفسران‌، مقصود از نشانه‌های قیامت را در آیة: "فَهَل‌ْ یَنظُرُون‌َ إِلآ السَّاعَة‌َ أَن تَأْتِیَهُم بَغْتَة‌ً فَقَدْ جَآءَ أَشْرَاطُهَا;(محمد،18) آیا آن‌ها جز این انتظار دارند که قیامت ناگهان فرا رسد، در حالی که هم اکنون نشانه‌های آن آمده است‌. بعثت پیامبر اکرم‌دانسته‌اند که نسبت به عمر جهان‌، فاصلة بسیار کمی تا قیامت دارد. در آخرالزمان‌، وقایع فراوان دیگری نیز، پیش‌بینی شده که بیش‌تر به دورة پایانی آن (مقارن با ظهور حضرت مهدی‌ علیه السلام مربوط می‌شود. نتیجه آن که‌:

الف ـ آخرالزمان‌، امری نسبی است و زمان بعثت پیامبر اکرم‌تا پایان جهان را نسبت به عمر جهان‌، در نظر گرفته‌اند.

ب ـ زمان بعثت پیامبر اکرم‌، آغاز آخر الزمان است‌، اما این که چقدر طول می‌کشد و پایان آخرالزمان کی خواهد بود، مشخص نیست

ج ـ در قرآن کریم اگرچه به مدت و زمان آخرالزمان تصریح نشده است‌، اما از نشانه‌ها و حوادثی که قرآن بیان فرموده‌، می‌توان به دورة پایانی آخرالزمان که مقارن با ظهور حضرت مهدی‌ علیه السلام است پی برد. در این جا به چند مورد از آن وقایع اشاره می‌کنیم‌:

1. بحران معنویت ‌:

اقْتَرَب‌َ لِلنَّاس‌ِ حِسَابُهُم‌ْ وَ هُم‌ْ فِی غَفْلَة‌ٍ مُّعْرِضُون‌َ ;(انبیأ،1) حساب مردم به آنان نزدیک شده‌، در حالی که در غفلتند و روی گردانند. در این آیه‌، مردم آخرالزمان‌، به غفلت و اعراض از خداوند، متصف شده‌اند;

2. وقوع اختلاف‌ها و درگیری‌های بسیار :

"فَاخْتَلَف‌َ الاْ ئَحْزَاب‌ُ مِن بَیْنِهِم‌ْ فَوَیْل‌ٌ لِّلَّذِین‌َ کَفَرُواْ مِن مَّشْهَدِ یَوْم‌ٍ عَظِیم‌ٍ ;(مریم‌،37) ولی ]بعد از او[ گروه‌هایی از میان پیروانش اختلاف کردند; وای به حال کافران از مشاهدة روز بزرگ‌. این آیه درباره ظهور فرقه‌های مختلف در جهان اسلام است که در آخرالزمان پدید آمده و سبب اختلاف‌های بسیار خواهد شد.

3. ظهور دجال ‌:

لَخَلْق‌ُ السَّمَـَوَ َت‌ِ وَ الاْ ئَرْض‌ِ أَکْبَرُ مِن‌ْ خَلْق‌ِ النَّاس‌;(غافر،57) آفرینش آسمان‌ها و زمین از آفرینش انسان‌ها مهم‌تر است‌، ولی بیش‌تر مردم نمی‌دانند. برخی از مفسران‌، این آیه را به ظهور دجال تفسیر کرده‌اند که در دید مردم‌، بزرگ‌ترین موجود جلوه می‌کند، در حالی که خداوند، او را از بسیاری مخلوقات دیگر کوچک‌تر می‌شمارد; سرانجام این پدیده به دست حضرت عیسی‌علیه السلام نابود خواهد شد.

4. پدید آمدن گرفتاری‌ها و مشکلات‌ :

إِن‌ْ أَتَغکُم‌ْ عَذَابُه‌ُو بَیَـَتًا أَوْ نَهَارًا مَّاذَا یَسْتَعْجِل‌ُ مِنْه‌ُ الْمُجْرِمُون‌َ ;(یونس‌،50) اگر مجازات او، شب هنگام یا در روز به سراغ شما آید، پس مجرمان برای چه عجله می‌کنند. فَإِذَا نَزَل‌َ بِسَاحَتِهِم‌ْ فَسَآءَ صَبَاح‌ُ الْمُنذَرِین‌َ ;(صافات‌،177) اما هنگامی که عذاب ما در آستانة خانه‌هایشان فرود آید، انذارشدگان صبحگاه بدی خواهند داشت‌.

5. خروج سفیانی‌ :

آیات‌: سبأ، 51; نحل‌، 45 و نسأ، 47 دربارة خروج سفیانی و لشکریانش می‌باشد

6. ندای آسمانی ‌:

آیات نحل‌، 16; ق‌، 41ـ42 دربارة آن آمده است‌.

7. ظهور منجی بزرگ بشر آیات‌ :

اسرأ، 81; بقره‌، 148; انعام‌، 89 و... بر این مطلب دلالت دارد.

8. نزول حضرت عیسی‌ (ع)‌:

آیات‌: زخرف‌، 43; نسأ، 159، مربوط به آن است‌.

9. خروج جنبنده‌ای از زمین ‌:

آیه نمل‌، 82 به آن اشاره دارد

10. نابودی قوم یأجوج و مأجوج به دست حضرت مهدی‌علیه السلام ‌:

آیه انبیأ، 96 در این‌باره آمده است‌.

11. رجعت ‌:

آیات‌: نمل‌، 83; غافر، 11; سجده‌، 21; اسرأ، 5; آل‌عمران‌، 81; قصص‌، 5، به این پدیده اشاره دارند.

12. صلح و آرامش پایدار در سراسر جهان ‌:

آیات نور، 5; اعراف‌، 128، انفال‌، 39; انبیأ، 105; اعراف‌، 137 و قصص‌، 5 به چنین وعده‌ای بزرگ اشاره دارد و...دیگر از نشانه‌های آخرالزمان است که در بخش پایانی آخرالزمان واقع خواهد شد. (10)

اوصاف مردم آخرالزمان :

جابرابن عبدالله انصاری از نبی معظم اسلام (ص)نقل میکند که فرمودند:

1- زکات دادن متروک شود

2- سخن معمول و همگانی شما دروغ

3- میوه و نقل مجالس شما غیبت

4- انچه به دست می اورید حرام

5- وفا کم شود

6- در ان زمان بزر گان بر کوچکان رحم نمی کنند

7- مرد از همسر خود اطاعت کند

8- حیای کوچکان کم گردد

9- طمع زیاد شود

10- برادر نسبت به برادر حسد ورزد

11- حیا از زنها برداشته شود

12 - ساختمانها را محکم بنا کنند

 

علائم ظهور :

علائم ظهور به دو دسته كلی تقسیم می‌شوند: علائم حتمی و علائم غیر حتمی.

فضیل بن یسار از امام باقر (ع) روایت كرده كه فرمودند: «نشانه‌های ظهور دو دسته است: یكی نشانه‌های غیرحتمی و دیگر نشانه‌های حتمی؛ خروج سفیانی از نشانه‌های حتمی است كه راهی جز آن نیست.»(11)

منظور از علائم حتمی آن است كه تقدیر قطعی خدا به وقوع آن تعلق گرفته، و مشروط به هیچ قید و شرطی نیست؛ و مقصود از علائم غیر حتمی آن است كه وقوع آن ممكن است مشمول بداء گردد، چرا كه فی الجمله مشروط به شروطی است كه اگر آن شروط تحقق یابد آن علائم واقع می شوند، و اگر آن شروط مفقود باشد، آن علائم نیز تحقق نمی‌یابند.

علائمی در مورد حتمی بودن آنها نصی نداشته باشیم، تنها احتمال وقوع آن می رود، و قطعی نیستند.

علائم غیر حتمی بسیارند. ما در اینجا روایت مفصلی از امام امام صادق(ع) را برای شما می آوریم كه ...

تعداد بسیاری از آن را برشمرده است. این روایت مشهوری است، ولی برای آن كه حق زحمات مؤلفین ادا شده باشد، می گوییم كه این روایت را با تغییرات عبارتی اندكی از كتاب "یكصد پرسش و پاسخ پیرامون امام رمان(عج)" نوشته علیرضا رجالی تهرانی نقل می كنیم.

قیلا لازم است تذكر دهیم كه گرچه هر یك از این علائم حتمی الوقوع نیست، ولی به طور كلی احوال آخرالزمان را به ما معرفی می كند. با مطالعه آن شباهتهای زیاد آن را با شرائط زمان خودمان می یابیم.

در این روایت، امام صادق(ع) به یكی از یاران خود فرمودند:

هر گاه دیدی كه حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند؛ و ظلم و ستم فراگیر شده است؛ و قرآن فرسوده و بدعت‌هایی از روی هوا و هوس در مفاهیم آن بوجود آمده است؛ و دیدی دین خدا، عملاً، توخالی شده، همانند ظرفی كه آن را واژگون سازند!

و همچنین هر گاه دیدی كه اهل باطن بر اهل حق پیشی گرفته‌اند؛ و كارهای بد آشكار شده و از آن نهی نمی‌شود، و بد كاران باز خواست نمی‌شوند؛ و مردان به مردان و زنان به زنان اكتفا می‌كنند.

و هنگامی كه دیدی ‌افراد با ایمان سكوت كرده، و سخنشان را نمی‌پذیرند؛ و دیدی كه شخص بدكار دروغ گوید، و كسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمی‌كند؛ و دیدی كه بچه‌ها به بزرگان احترام نمی‌گذارند؛ و قطع رحم می شود.

و وقتی دیدی كه بد كار را ستایش كنند و او شاد شود، و سخن بدش به او برنگردد؛ و دیدی كه نوجوانان پسر همان كنند كه زنان كنند [یعنی به مانند آنان خود را زینت می كنند]؛ و زنان با زنان ازدواج كنند.

و هنگامی كه دیدی انسانها اموال خود را در غیراطاعت خدا مصرف می‌كنند و كسی مانع آنها نمی‌شود؛ و دیدی كه افراد با دیدن كار و تلاش مؤمنانه [از آن تعجب می كنند] و به خدا پناه می‌برند.

و دیدی كه مداحی دروغین از اشخاص زیاد شود؛ و همسایه همسایه خود را اذیت می‌كند و از آن جلو گیری نشود؛ و دیدی كه : كافران از صعوبت زندگی مؤمن، شاد می شوند؛ و دیدی مردم شراب را آشكار می ‌آشامند، و برای نوشیدن آن كنار هم می‌نشینند و از خداوند متعال نمی‌ترسند؛ و‌ كسی كه امر به معروف می‌كند خوار و ذلیل است.

و همچنین هنگامی كه دیدی آدم بدكار در چیزی مورد ستایش ست كه خداوند آن را دوست ندارد؛ و دیدی كه اهل قرآن و دوستان آنها خوارند؛ و راه نیك بسته و راه بد باز است؛ و دیدی كه انسان ها به زبان می‌گویند، ولی عمل نمی‌كنند.

و وقتی دیدی خانه كعبه تعطیل شده، و به تعطیلی آن دستور داده می‌شود؛ و مؤمن، خوار و ذلیل شمرده شود؛ بدعت و زنا آشكار شود؛ و مردم به شهادت و گواهی ناحق اعتماد كنند.

و دیدی كه حلال حرام، و حرام حلال می شود؛ و دین بر اساس میل اشخاص معنی می شود، و كتاب خدا و احكام آن تعطیل می گردد؛ و جرأت بر گناه آشكار شود، و دیگر كسی برای انجام آن منتظر تاریكی شب نگردد.

و آنگاه كه دیدی مؤمن نتواند نهی از منكر كند مگر در قلبش؛ و ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج گردد؛ و سردمداران به كافران نزدیك شوند و از نیكوكاران دور شوند؛ و والیان در قضاوت رشوه بگیرند؛ و پستهای مهم والیان بر اساس مزایده است، نه بر اساس شایستگی.

و آن زمان كه دیدی مردم را به تهمت و یا سوء ظن بكشند؛ و دیدی كه مرد به خاطر همبستری با همسران خود مورد سرزنش قرار گیرد. و هنگامی كه زن بر شوهر خود مسلط شود و كارهایی كه مورد خشنودی شوهر نیست انجام می‌دهد و به شوهرش خرجی می‌دهد.

و همچنین آنگاه كه دیدی سوگند های دروغ به خدا بسیار گردد؛ و آشكارا قماربازی ‌شود؛ و مشروبات الكلی به طور آشكار بدون مانع خرید و فروش می‌شود.

و وقتی دیدی كه مردم محترم توسط حاكمان قلدر خوار شوند؛ و نزدیك ترین مردم به فرمانداران آنانی هستند كه به ناسزاگویی به ما، خانواده عصمت(ع)، ستایش شوند؛ و هر كس ما را دوست دارد او را دروغگو خوانده، و گواهی اش را قبول نمی‌كنند.

و آنگاه كه دیدی مردم در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت می كنند؛ و شنیدن سخن حق بر مردم سنگین، ولی شنیدن باطل برایشان آسان است؛ و دیدی كه همسایه از ترس زبان همسایه به او احترام می‌كند.

و وقتی دیدی حدود الهی تعطیل شود، و طبق هوی و هوس عمل گردد؛ و دیدی كه مسجدها طلا كاری (زینت داده) شود؛ و دیدی كه‌ راستگوترین مردم نزد آنها مفتری و دروغگو است.

هنگامی كه دیدی بدكاری آشكار شده، و برای سخن چینی كوشش می‌شود؛ و‌ ستم و تجاوز شایع شده است؛ و غیبت، سخن خوش آنها شود و بعضی بعض دیگر را به آن بشارت دهند.

وقتی دیدی حج و جهاد برای خدا نیست؛ و‌ سلطان به خاطر كافر، شخص مؤمن را خوار كند؛ و خرابی بیشتر از آبادی است؛ و معاش انسان از كم فروشی به دست می‌آید؛ و خون ریزی آسان گردد؛ و مرد به خاطر دنیایش ریاست می‌كند.

و هنگامی كه دیدی مردم نماز را سبك شمارند؛ و‌ انسان ثروت زیادی جمع كرده، ولی از آغاز آن تا آخر، زكاتش را نداده است؛ و‌ قبر مرده‌ها را بشكافند و آنها را اذیت كنند؛ و هرج و مرج بسیار شود؛ و‌ مرد روز خود را با مستی به شب می‌رساند، و شب خود را نیز به همین منوال صبح می كند، و هیچ اهمیتی به آیین مردم ندهد.

آنگاه كه با حیوانات آمیزش ‌شود؛ و مرد به مسجد (محل نماز) می‌رود و وقتی برمی‌گردد لباس در بدن ندارد؛ ( یعنی لباسش را دزدیده اند)

هنگامی كه دیدی حیوانات هم دیگر را بدرند؛ و دلهای مردم سخت، و دیدگانشان خشك، و یاد خدا برایشان گران است؛ و بر سر كسبهای حرام آشكارا رقابت می‌كنند؛ و دیدی كه نمازخوان برای خودنمایی نماز می‌خواند؛ و فقیه برای دین خدا فقه نمی‌آموزد، و طالب حرام ستایش و احترام می‌گردد؛ و‌ مردم در اطراف قدرتمندان هستند؛ و طالب حلال، مذمت و سرزنش می‌شود، و طالب حرام ، ستایش و احترام می‌گردد.

آنگاه كه در مكه و مدینه كارهایی می‌كنند كه خدا دوست ندارد، و كسی از آن جلو گیری نمی‌كند، و هیچ كس بین آنها و كارهای بدشان مانع نمی‌شود؛ و آلات موسیقی و لهو و لعب در مدینه و مكه آشكار گردد؛ و مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منكر كند، ولی دیگران او را از این كار برحذر می‌دارند.

هنگامی كه دیدی مردم به همدیگر نگاه می‌كنند [یعنی چشم همچشمی می كنند، یا معیارشان بر خوب و بد اعمال خدا نیست] ، و از مردم بدكار پیروی نمایند؛ و راه نیك پیرو ندارد؛ و مرده را مسخره كنند و كسی برای او اندوهگین نشود؛ و دیدی كه : سال به سال بدعت و بدیها بیشتر شود؛ و مردم جز از سرمایه داران پیروی نكنند؛ و‌ به فقیر چیزی را دهند كه برایش بخندند، ولی در راه غیرخدا ترحم می كنند.

وقتی كه دیدی علائم آسمانی آشكار شود، و كسی از آن نگران نشود؛ و مردم مانند حیوانات در انظار یكدیگر عمل جنسی انجام می دهند و كسی از ترس مردم از آن جلو گیری نمی‌كند؛ و انسان در راه غیر خدا بسیار خرج كند، ولی در راه خدا از اندك هم مضایقه دارد.

و آنگاه كه دیدی عقوق پدر و مادر رواج دارد، و فرزندان هیچ احترامی برای آنها قائل نیستند، بلكه نزد فرزند از همه بدترند.

هنگامی كه دیدی زنها بر مسند حكومت بنشینند و هیچ كاری جز خواسته آنها پیش نرود، و دیدی پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد، پدر و مادر را نفرین كند و از مرگشان شاد شود؛ و دیدی كه اگر روزی بر مردی بگذرد، و او در آن روز گناه بزرگی مانند بدكاری‌ ، كم فروشی، و زشتی انجام نداده ناراحت است.

و وقتی دیدی قدرتمندان، غذای عمومی مردم را احتكار می كنند؛ و‌ اموال خمس در راه باطل تقسیم گردد، و با آن قماربازی و شراب خواری شود، و به وسیله شراب بیمار را مداوا، و برای بهبودی، آن را تجویز كنند؛ و دیدی كه مردم در امر به معروف و نهی از منكر و ترك دین بی تفاوت و یكسانند؛ و دیدی كه سر و صدای منافقان برپا، اما صدای حق طلبان خاموش است؛ و دیدی كه برای اذان و نماز مزد می‌گیرند؛ و مسجدها پر است از كسانی كه از خدا نمی ترسند و غیبت هم می نمایند.

هنگامی كه دیدی خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند؛ و قاضیان بر خلاف دستور خداوند قضاوت كنند؛ و استانداران از روی طمع، خائنان را امین خود قرار دهند؛ و فرمانروایان میراث مستضعفان را در اختیار بدكاران از خدا بی خبر قرار دهند؛ و دیدی كه بر روی منبرها از پرهیزكاری سخن می‌گویند، ولی گویندگان آن پرهیزكار نیستند.

و بالخره هنگامی كه دیدی صدقه را با وساطت دیگران، بدون رضای خداوند، و به خاطر درخواست مردم بدهند؛ و دیدی وقت نمازها را سبك بشمارند؛ و همّت وهدف مردم شكم و شهوتشان است؛ و دنیا به آنها روی كرده است؛ و دیدی نشانه‌های برجسته حق ویران شده است؛ [این آخرالزمان است] در این وقت خود را حفظ كن و از خدا بخواه كه از خطرات گناه نجاتت بدهد.(12)

این بود روایت امام صادق (ع) كه به ذكر گوشه‌ای از مفاسد جهان در آستانه قیام وانقلاب بزرگ حضرت مهدی (عج) فرا گیر خواهد شد.

و اما "علائم حتمی الوقوع" ظهور با استفاده از روایات معصومین علیه السلام، اندك است.

در روایتی امام صادق(ع) می فرمایند: «پیش از ظهور قائم(عج) پنج نشانه حتمی است: قیام یمانی، فتنه سفیانی، صیحه آسمانی،‌ قتل نفس زكیه و شكافتن زمین و فرو رفتن عده ای در بیابان»(13)

همچنین امام صادق فرموده است: «وقوع ندا[ی آسمانی] از امور حتمی است؛ و سفیانی از امور حتمی است و یمانی از امور حتمی است و كشته شدن نفس زكیه از امور حتمی است و كف دستی كه از افق آسمان برون آید از امور حتمی است. و سپس اضافه فرمودند: «و نیز وحشتی در ماه رمضان است كه خفته را بیدار كند و شخص بیدار را به وحشت انداخته و دوشیزگان پرده نشین را از پشت پرده بیرون می‌آورد.»(14)

امیرالمؤمنین(ع) از رسول خدا(ص) روایت نموده كه فرمودند: «ده چیز است كه پیش از قیامت حتماً به وقوع خواهد پیوست : فتنه سفیانی و دجال ، واقعه دخان [دود، ظهور دابه، خروج قائم، طلوع خورشید از مغرب، نزول عیسی، خسوف در مشرق، خسوف در جزیرة العرب، و آتشی كه از مركز عدن شعله می‌كشد و مردم را به سوی بیابان محشر هدایت می‌كند»(15)

امام محمد باقر(ع) فرموده است: « در كوفه، پرچمهای سیاهی كه از خراسان بیرون آمده است، فرود می‌آید و وقتی مهدی(ع) ظاهر شد، برای بیعت گرفتن به سوی آن می‌فرستد.»(16)

وظائف شیعه در آخرالزمان :

رواياتي وارد شده كه وظائف دينداران و پر هيزكاران را در ان زمان كه از هر طرف ابتلاء ات هجوم اورده است معين مي كند و بطور كلي وظيفه هر فرد متديني است كه هنگام شيوع نا ملايمات و در محيط فساد و بي ديني كه مردم رو به سوي شهوات و هوي پرستي و ماديگري سوق شوند.

با كمال صبر و حوصله درمقابل مخالفين و اهل فسق و عصيان استقامت ورزيده و كمترين سستي وتماسح و تزلزل در راه انجام و ظائف الهي پيدا نكرده و بهر نحوي كه ميسر و ممكن است خود را از آلوديگها و قبايح اعمال و خلافها و معاصي نگهداري و حفظ كرده و هم رنگ افراد فريب خورده و منحرف شده قرار ندهد .

اري چون اجتما ع فاسد گشته و محيط تيره و دگر گون گشت چاره اي جز كناره گيري و پر هيز كاري و نگهداري خود نيست و امر به معرف ونهي از منكر به حق و دستگيري و نجات غريق در صورتي وظيفه است كه خود در معرض لغزش در مسير هجوم سيل واقع نگردد البته كناره گيري از محيط فاسد و خوداري از آلودگي ها و فساد بطور كلي وظيفه هرفرد متديني است و اندازه و خصوصيات و جزئيات اين وظيفه با اشخاص و موارد و نيروهاي افراد و موقعيت انان تفاوت مي كند.

پی نوشت ها :

1- محمد جواد مهری ؛ نشانه های شگفت آور آخرالزمان ص 33

2- غیبه ، نعمانی ، ص 235

3- ملاحم ، ابن طاووس ص 77

4- بحارالانوار ، جلد 2 ص190

5- همان جلد 52، ص 380

6- کمال الدین ، جلد 1 ص 331

7- فردوس الاخبار ،ج 5،ص 227

8- الفائق ، جلد 1 ،ص141

9- الغیبه نعمانی ص 271

10- دائره المعارف قرآن الکریم ، مرکز فرهنگ و معارف قرآن ، ج 1 ، ص 114-124

11- غیبت نعمانی با ترجمه غفاری باب 18 ص 429

12- بحارالانوار ، علامه مجلسی ج 52ص 256-260(با اندکی تصرف در متن )

13- کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق ص 650

14- غیبت نعمانی با ترجمه غفاری باب 14 ص 365

15- بحارالانوار علامه مجلسی ج 52 ص 209و غیبت شیخ طوسی ص267

16- غیبت شیخ طوسی ص274

مجموعه اي كامل درباره غدير(كتاب نرم افزاررايانه وهمراه)

مجموعه اي كامل درباره غدير(كتاب نرم افزاررايانه وهمراه)

ادامه نوشته

تور مجازي ( مكه مكرمه و مدينه منوره )

 شما مي توانيد با دريافت و اجراء فايل هاي زير به صورت مجازي مكه ي مكرمه و مدينه ي منوره را زيارت كنيد.
 
 
 
 فايل ها به صورت EXE هستند و براي اجراء، نياز به نصب هيچگونه نرم افزاري نيست.

  همچنين قابليت هاي زيادي نيز خواهند داشت،در هنگام اجراء برنامه :
 
 با زدن كليد F5 آن را به Screen Saver تبديل كنيد.
 با Scroll كردن به وسيله ي موس Zoom كنيد. ( به جلو و عقب )
 با زدن كليد F1 راهنما براي شما نمايش داده مي شود.
 با حركت دادن موس به اطراف مي توانيد زواياي 360 در 180 درجه ي دور خود را مشاهده كنيد.
 با زدن كليد Esc از برنامه خارج مي شويد.



صفات و کرامات امام حسن عسکرى (ع)

صفات و کرامات امام حسن عسکرى (ع)

ادامه نوشته

,نرم افزار های دینی2

,نرم افزار های دینی2

ادامه نوشته

نرم افزار های دینی

نرم افزار های دینی

ادامه نوشته

ولادت امام عسگری علیه السلام

میلاد امام حسن عسکری علیه السلام

میلاد امام حسن عسگری - وبلاگ ظهور مهر

 

ادامه نوشته

انتخاب همسر وسوالات خواستگاری

انتخاب همسر وسوالات خواستگاری

ادامه نوشته

دانلود پاور پوینت

دانلود پاور پوینت

رابطه دختر و پسر ( عشق چیست ؟ ) برای دانلود روی آیکون زیر کلیک کنید


برای دانلود فایل پاورپوینت بهداشت روانی روی آیکون زیر کلیک کنید این فایل برای باز شدن و استفاده مشکلی ندارد ولی برای ایحاد تغییر در متن آن و ویرایش پس ورد نارد لطفا پس ورد آن را ار من نخواهید چون مایل نیستم که ویرایش شود

برای دانلود فایل تفکر روی آیکون زیر کلیک کنید


دانلود پاور پوینت دوست

برای دریافت فایل سفر به اعماق روی آیکون زیر کلیک کنید

http://www.behghadam.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=3


پسورد نرم افزار ها "MBM" با خروف درشت می باشد

* نرم افزار محاسبه امتیازات رغبت سنج مخصوص مشاوران دبیرستانها

 

** نرم افزار تست شخصیت  MMPI

 

***نرم افزار آزمون هوش هیجانی

 

**** نرم افزار آزمون شناخت سبک های مطالعه


سوالات و راهنماي تصحيح




 

۱- سوالات و راهنماي تصحيح دي ماه 138۶

     - سال سوم نظري دي ماه ۱۳۸۶

       - سال سوم «فنی» ( ديماه 13۸۶ )

         - سال سوم «حرفه‌اي» ( ديماه 13۸۶ )

     - سوالات هماهنگ نیم سال اول دوره پیش دانشگاهی دی ماه 86

     - سوالات هماهنگ جبرانی اول دوره پیش دانشگاهی اسفندماه 86

۲-سوالات خرداد ماه  1387

          - سال اول«هماهنگ» (خرداد ماه 1387)

          - سال اول«هماهنگ غايبين موجه » (خرداد ماه 1387)

         - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( خرداد ماه 1387)                 

         - سال سوم «فنی» ( خرداد ماه 1387)

         - سال سوم «حرفه‌اي» ( خرداد ماه 1387)

         - پيش دانشگاهي «نيم سال دوم» (  ارديبهشت ماه ماه 1387 )

          - پيش دانشگاهي «جبراني دوم» ( تير ماه ماه 1387)

۳-سوالات شهریور ماه 1387

         - سال اول«هماهنگ» (شهریور ماه 1387)

         - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( شهریور ماه 1387)                 

         - سال سوم «فنی» ( شهریور ماه 1387)

         - سال سوم «حرفه‌اي» ( شهریور ماه 1387) 

۴- سوالات دی و اسفند ماه 1387

          - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( دي ماه  13۸۷ )       

          - سال سوم «فنی» ( دي  ماه 13۸۷ )

          - سال سوم «حرفه‌اي» ( دي ماه 13۸۷ )

          - پيش دانشگاهي «نيم سال اول» (  دي ماه 13۸۷ )

          - پيش دانشگاهي «جبراني اول» ( اسفند ماه 13۸۷ )

۵- سوالات و پاسخ امتحانات خرداد و تیر ماه 1388

          - دوره پیش دانشگاهی «نیم سال دوم»(ارديبهشت ماه ۱۳۸۸)

         - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( خردادماه  13۸۸ )        

         - سال اول«هماهنگ» ( خردادماه 13۸۸ )

         - سال سوم «فنی» ( خردادماه 13۸۸ )

         - سال سوم «حرفه‌اي» ( خردادماه 13۸۸ )

       - پيش دانشگاهي «جبراني دوم» (  تير ماه 13۸۸ )

۶- سوالات و پاسخ امتحانات شهریور ماه 1388

          - سال اول«هماهنگ» (شهريور ماه 138۸)

          - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( شهريور ماه 138۸)

          - سال سوم «فنی» ( شهريور ماه 138۸)

          - سال سوم «حرفه‌اي» (شهريور ماه 138۸)

۷- سوالات و پاسخ امتحانات دی و اسفندماه 1388

         - سال اول«هماهنگ» (دي ماه 138۸)

          - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( دي ماه 138۸)

          - سال سوم «فنی» ( دي ماه 138۸)

          - سال سوم «حرفه‌اي» ( دي ماه 138۸)

           - جبراني پيش دانشگاهي «نيم سال اول» (دي ماه 138۸)

           - دوره پیش دانشگاهی « جبراني اول»( اسفند ماه 138۸ )

۸- سوال و پاسخ امتحانات خرداد و تیر ماه 1389

         - سال اول«هماهنگ» (خرداد ماه 1389)

         - سال دوم «هماهنگ» ( خرداد ماه 1389  )

          - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( خرداد ماه 1389 )

          - سال سوم «فنی» ( خرداد ماه 1389 )

          - سال سوم «حرفه‌اي» ( خرداد ماه 1389)

           - جبراني پيش دانشگاهي «نيم سال دوم» (ارديبهشت و خرداد ‌ماه ۱۳۸۹)

           - دوره پیش دانشگاهی « جبراني دوم -نیم سال دوم»( تير ‌ماه ۱۳۸۹)

۹- سوال و پاسخ امتحانات شهریورماه 1389

         - سال اول«هماهنگ» (شهریورماه 1389)

         - سال دوم «هماهنگ» ( شهریورماه 1389  )

          - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( شهریورماه 1389 )

          - سال سوم «فنی» ( شهریورماه 1389 )

          - سال سوم «حرفه‌اي» ( شهریورماه 1389)

          - پيش دانشگاهي  ( شهریورماه ۱۳۸۹)

    ۱۰ - سوال و پاسخ امتحانات دی‌ماه ۱۳۸۹

         - سال اول«هماهنگ» (دی‌ماه ۱۳۸۹)( خالي )

         - سال دوم «هماهنگ» ( دی‌ماه ۱۳۸۹ )  ( خالي )

          - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( دی‌ماه ۱۳۸۹)

          - سال سوم «فنی» ( دی‌ماه ۱۳۸۹)

          - سال سوم «حرفه‌اي» ( دی‌ماه ۱۳۸۹)

          - پيش دانشگاهي «نيم سال اول» ( دی‌ماه ۱۳۸۹)

          - پيش دانشگاهي «نيم سال دوم» ( دی‌ماه ۱۳۸۹)

          - جبراني پيش دانشگاهي « جبراني اول - نيم سال اول»  (اسفند‌ماه ۱۳۸۹)

           - دوره پیش دانشگاهی « جبراني دوم - نیم سال دوم»(اسفند ‌ماه ۱۳۸۹)

      ۱۱- امتحانات‌ارديبهشت‌‌ و خردادماه1390

         - دوره پیش دانشگاهی «نیم سال دوم»(ارديبهشت ماه۱۳۹۰)

         - سال سوم «رشته‌هاي نظري» ( خردادماه 1390 )

         - پيش دانشگاهي «جبراني دوم» ( خرداد و تير ماه 1390 )

         - سال اول«هماهنگ» ( خردادماه 1390 )

         - سال دوم «هماهنگ» ( خردادماه 1390 )

         - سال سوم «فنی» ( خردادماه 1390 )

         - سال سوم «حرفه‌اي» ( خردادماه 1390 )

 ۱۲- امتحانات شهريور ماه1390

         - سال اول«هماهنگ»

        -  سال دوم «هماهنگ»

         - سال سوم «رشته‌هاي نظري»

         - پيش دانشگاهي

         -سال سوم «فنی»

        - سال سوم «حرفه‌اي»

 - امتحانات دي ماه1390

           - پيش دانشگاهي

         - سال سوم «رشته‌هاي نظري»          

         -سال سوم «فنی»

        - سال سوم «حرفه‌اي»

 

 

جواب زیبا

آرتور اش " تنیس باز برتر جهان که در دوران بازی خود موفق به دریافت 3 بار عنوان قهرمانی مسابقات بزرگ جهانی معروف به گرند اسلم شد؛در سال 1983به دلیل دریافت خون آلوده مبتلا به بیماری ایدز شد.

هواداران این ورزشکار از سراسر دنیا نامه های همدردی و اظهار تأسف خود را برای او می فرستادند

متن یکی از نامه ها اینچنین بود:

{چرا خدا تورا برای این بیماری انتخاب کرد؟}

جواب زیبا و عمیق او این بود:

در دنیا 50000000 کودک بازی تنیس را آغاز می کنند

5000000 نفر یاد میگیرند چطور تنیس بازی کنند.

500000 نفر تنیس را در سطح حرفه ای یاد می گیرند.

50000 نفر پا به مسابقات می گذارند.

5000 نفر سرشناس می شوند

50 نفر به مسابقات جهانی راه پیدا می کنند.

4 نفر به نیمه نهایی می رسند.

و 2 نفر به فینال....

و آن هنگام که جام قهرمانی را روی دستانم گرفته بودم ؛ هرگز نگفتم خدایا چرا من؟

امروز هم که از این بیماری رنج می کشم هرگز نمی گویم: خدایا چرا من؟

پـــ نه پـــ های جدید

* دوستم میپرسه تو هم مثل من به طبیعت و دریا و گل و چیزای رمانتیک علاقه داری؟ پـــ نه پـــ من فقط به زباله دونی و آشغال و توالت عمومی و چیزای چندش آور علاقه دارم!!!!

* مامان و بابام موقع جابه جا کردن مبل یکدفعه ولش کردند رو پام اشکم در اومده، تازه می پرسن دردت اومد؟
پـــ نــه پـــ از اینکه می بینم رابطه شما دوتا انقدر خوبه و با هم همکاری می کنید، دارم اشک شوق می ریزم!!!


* لپ تاپم رو بردم نمایندگیش، می گم ضربه خورده کار نمی کنه، یارو میگه ضربه فیزیکی؟!!
پـــ نه پـــ ، یکم بی محلی کردم، ضربه روحـــی خورده.

* دارم کمرمو با نبش دیوار می خارونم خواهرم میگه کمرت می خاره ؟
 میگم پــــ نه پــــ دارم علامت گذاری می کنم واسه خرس ها راهو گم نکنن!!

* دارم چایی می خورم داغ بود سوختم داداشم می پرسه سوختی؟
 می گم پـــ نه پـــ رفتم مرحله بعد!!!

* به همکارم می گم همین الان یه فیلم باحال دانلود کردم، می گه از تو اینترنت؟
 پـــ نه پـــ از تو کانال کولر، اتفاقاً پهنای باندشم زیاده، قطعی هم نداره!!!

* رفتم ساعت سازی به یارو می گم ساعتم کار نمی کنه، میپرسه یعنی درستش کنم؟
 پـــ نه پـــ باهاش صحبت کن سر عقل بیاد بره سر کار!!!

* تو فرودگاه دارم با رفیقم حرف میزنم یارو داره رد میشه میپرسه: شما ایرانی هستین؟
می گم:پـــ نه پـــ ما چینی هستیم فقط روی ما فارسی ساز نصب کردن!!!

* رفتم دکتر از منشیه می پرسم دکتر هست؟ میگه بله می خوایید برید پیششون؟
 پـــ نه پـــ اومدم ببینم اگه این وقت شب هنوز تو مطبند، تلاش شبانه روزیشون رو سرمشق زندگیم قرار بدم و برم!

جملات پشت کامیونی!

آب رادیاتور ماشین بخور محتاج نامردان نباش!

_____________________
آدم دیوانه را بنگی بس است خانه پرشیشه را سنگی بس است!

_____________________
اتوبوس من غصه نخور،منم یه روز بزرگ میشم!(ژیان)

_____________________
اگر از عشقت نکنم گریه و زاری

به جهنم که مرا دوست نداری!

_____________________
اگه الله کند یاری

چه اف باشد چه سوسماری!

_____________________
اگر خواهی بمیری بی بهانه

بخور ماست و خیار و هندوانه!

_____________________
ای بلبل اگر نالی من با تو هم آوازم

تو عشق گل داری،من عشق گل اندامی!

_____________________
ای روزگار

با ما شدی ناسازگار!

_____________________
بپر بالا که گیر نمیاد!

_____________________
باغبان در را مبند من مرد گلچین نیستم

من خودم گل دارم و محتاج یک گل نیستم!

_____________________
بحث30یا30 ممنوع!

_____________________
بخور و بخواب کارمه

الله نگهدارمه!

_____________________
به مادرت رحم کن کوچولو!

_____________________
تا جام اجل نکرده ام نوش

 هرگز نکنم تو را فراموش!

_____________________
تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی

تا کوچه و بازار نگردی نشوی گرگ بیابان!

_____________________
تاکسی نارنجی

از من نرنجی!

_____________________
تجربه نام مستعاری است که بر خطاهای خود میگذاریم!

_____________________
جهان باشد دبستان و همه مردم دبستانی

چرا باید شود طفلی ز روز امتحان غافل؟!!

_____________________
داداش مرگ من یواش

امان از دست گلگیر ساز و نقاش!

_____________________
درخت مکر زن صد ریشه دارد

فلک از دست زن اندیشه دارد!

_____________________
در طواف شمع می گفت این سخن پروانه ای

سر پیچ سبقت نگیر جانا مگر دیوانه ای!

_____________________
دلبرا دل به تو دادم که به من دل بدهی

دل ندادم که به من ساندوچ و دلمه دهی!

_____________________
دنبالم نیا آواره میشی!

_____________________
دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ

ای هیچ تر از هیچ تو بر هیچ مپیچ!

_____________________
دودوتا هفتا کی به کیه!

_____________________
رود می رود اما ریگذارش می ماند!

_____________________
زندگی بدون عشق مثل ساندوچ بدون نوشابه هست!

_____________________
زندگی بدون عشق مانند شلوار بدون کش هست!

_____________________
«zoor nazan farsi neveshtam»

_____________________
ژیان عشقت مرا بیچاره بنمود

ز شهر و خانه ام آواره بنمود!

_____________________
سر پایینی نوکرتم

سر بالایی شرمندتم(ژیان)

_____________________
شب و روز رانندگی در جاده ها کار من است

از خطر باکی ندارم جون خدا یار من است!

_____________________
شو همره بلبل بلب هر مهوش!

(اینو برعکس هم که بخونی همین میشه)

_____________________
عشق میکروبی است که از راه چشم وارد می شود و قلب را عاشق می کند!

_____________________
قربان وجودی که وجودم ز وجودش بوجود آمده است!

_____________________
کوه از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد

جاده از افتادگی از کوه بالا میرود!

_____________________
گاز دادن نشد مردی

عشق آن است که بر گردی!

_____________________
گدایان بهر روزی طفل خود را کور می خواهند

طبیبان جملگی خلق را رنجور می خواهند!

تمام مرده شویان راضیند بر مردن مردم بنازم مطربان را که خلق را مسرور می خواهند!

_____________________

گلگیرم ولی گل نمیگیرم!

_____________________
نوکرتم ننه!

_____________________
یه بار پریدی موتوری دو بارپریدی موتوری آخر می افتی موتوری!

_____________________
گرگی که مرا شیر دهد میش من است

بیگانه اگر وفا کند خویش من است

سئوالات انديشه وتحقيق و...

دین وزندگی ۲ همراه با پاسخ تشریحی از درس ۹تا۱۶ -
دین وزندگی 2 همراه با پاسخ تشریحی از درس ۱تا۸ -
سؤالات نهایی دین و زندگی (3) به تفکیک دروس -
اندیشه وتحقیق وتمرینات دین وزندگی 3 دوره متوسطه -
پاسخ پیام آیات و بررسی و ارزیابی های دین و زندگی 3 -
اندیشه وتحقیق دین و زندگی 1 -

سئوالات امتحان نهايي سال‌هاي گذشته -

بارم بندي دروس ديني و قرآن -
بارم بندی جدید دین و زندگی پیش دانشگاهی -

بارم بندي دروس دين و زندگی (1-2-3) -
روش نگارش و تنظيم طرح درس روزانه -
هدف های کلی دروس دین و زندگی 1و2 و3 -
اصول و ضوابط طراحی سوالات امتحانی -

راز علمي سجده كردن -

80 نکته مهم در تدریس موفق معلمان و مربیان مدارس -

پرسش و پاسخ های مهم ( تمثیلات ) حجه الاسلام قرائتی -

 

آیه های قرآن در رویدادهای زندگی -

آدرس دانلود کتب شهید مطهری -

قرآن من شرمنده ام -

چرا ما امام زمان را نمی بینیم؟ -

انقلاب اسلامی ایران مقدمه ظهور امام زمان(عج) -

شیوه برخورد امام زمان(عج)با گناهکاران در زمان ظهور چگونه است؟ -

چرا امام زمان ظهور نمی کند و این قدر تاخیر دارد ؟ -

ماجرای هارون الرشید و بهلول -

ماهیت جن -

شناخت کلی از جایگاه شیعه -

تحولات شیعه در دوران حاکمیت بنی مروان و بنی عباس -

معاد حیوانات ، گیاهان ، نباتات و جمادات -

پرسش و پاسخ از مرگ و آخرت (۱) پاسخ دهنده : حجه الاسلام عالی -

پرسش و پاسخ از مرگ و آخرت (2) پاسخ دهنده : حجه الاسلام عالی -

پرسش و پاسخ از مرگ و آخرت (3) پاسخ دهنده : حجه الاسلام عالی -

تشخیص و تطبیق نشانه‌های ظهور -

پیشنهاد هایی برای تدریس دین و زندگی 1 -

قضاوت جالب حضرت علی درباره اختلاف زن و مرد در آفرینش -

بحث كوتاهي در باره ي حضرت اميرالمؤمنين علي بن أبي طالب(ع) -

خطبه امام حسین -

امام مهدی (عج) و گریه بر امام حسین(ع) -

عاشورا و انتظار -

تحليل جنبه هاي مختلف حادثه كربلا -

دلايل قيام امام حسين (ع) -

آسيب هاي جامعه ي اسلامي بعد از وفات پيامبر (ص) -

هدف آفرينش انسان از ديدگاه قرآن

عوامل انحراف نوجوانان وجوانان -

سرنوشت قوم نوح و عاد از اقوام عذاب شده در قرآن -

عدالت و جهاد اقتصادی در جامعه مهدوی -

شیطان دشمن قسم خورده انسان را بیشتر بشناسیم -

از چه زمانی باید تربیت فرزند را آغاز کرد؟ -

مراحل خلقت جسمانی انسان از منظر قرآن -

روابط معلم و دانش آموز -

ضرب المثل قرآنی -

بررسی پیرامون همسران پیامبر اکرم(ص)  

 

منبع: http://malek1349.blogfa.com/posts?p=2

 

 

سوالات مفهومی ودرس به درس دین وزندگی 4

سوالات مفهومی ودرس به درس دین وزندگی 4

ادامه نوشته

تقويم مهدوي1391

عاشقانه ای زیبا

گاهی وقتها فکر می کردم که همیشه پایان، آدم را به سمت یک آغاز می کشاند ... اما وقتی دلم شکست، وقتی صدای شکستن دلم را شنیدم ... و تا چشم گشودم دیدم، که کوه غرورم پر شده از شکسته های آیینه آینده روشن ... وقتی دیدم چگونه پا روی دلم گذاشتی، از اوجِ غرور به قعرِ دلتنگی سقوط کردم ... وقتی که بوی خاک خیس و سرمای لطیف، که از درز پنجره سکوتم، گونه دلم را ... نوازش می داد و دل سنگی احساسم با اولین بارش غربت شکست ... باور کردم که ... همیشه یک پایان انسان را سمت آغازی دیگر نمی کشاند ... گاهی باید پایان را آموخت اما بی آغازی دیگر ... گاهی باید در پایان زندگی کرد و از پشت پنجره پایان به خاطرات گذشته نگریست ... گاهی باید پشت حصارِ حسرت در خاطرات ... زمانی که دستهای دلمان را گره کورِ عشق زدیم ... و با تیغ وداع گسلاندیم، غرق شویم... باید پشت پرچین تنهایی نشست و غبار دل را با اشک شست ... و باور کرد ... پایان را، بی آغازی دیگر ..!!

ویژگی های یاران حضرت مهدی (عج) در یک نگاه

ویژگی های یاران حضرت مهدی (عج) در یک نگاه

 

یا مهدی ادرکنی - وبلاگ ظهور مهر 

 

با توجه به روایات، می­توان ویژگی­ها و صفات یاران را چنین برشمرد:

 

1. معرفت عمیق به خدا و امام خویش

در حدیثی از امام صادق علیه السلام نقل شده است:

«در قلوب آنان (یاران مهدی عج)‌ شكّی به ذات خدا نیست». (بحارالانوار، ج52، ص307، ح82)

چنان به خداوند معرفت دارند كه ذرّه­ای تردید و شك در آنان راه ندارد.

در روایتی از امام سجاد علیه السلام در باره با صفات منتظران زمان غیبت نقل شده است:

«آنان كسانی هستند كه به امامت آن بزرگوار اعتقاد دارند». (كمال­الدین، ج1، ب31، ح2)

این اعتقاد، برخاسته از عقل و درك است. حضرت، در ادامه می­فرماید:

خداوند متعال، عقل و فهم و معرفتی به آنان داده است كه غیبت نزد آنان، به منزله مشاهده است.

 

2. اطاعت كامل

نتیجه معرفت صحیح، اطاعت همه جانبه از امام است. از امام صادق علیه السلام چنین نقل شده است:

«اطاعت آنان از امام،‌ از فرمان­برداری كنیز در برابر مولایش بیشتر است». (بحارالانوار، ج52، ص307، ح 82)

 

3. عبادت و صلابت

آنان كه از پیشوای خود الگو ­گرفته­اند، روزها و شب­ها را با یاد شیرین حق و مناجات با او سپری می­کنند. امام صادق علیه السلام ‌ درباره­ آنان فرمود:

«شب­ها را با عبادت به صبح می­رسانند و روزها را با روزه به پایان می­برند‏». (یوم الخلاص، ص224)

و این یاد حق، در همه­ حالات آنان تجلّی دارد.

همین ذكر دایمی و همیشگی خدا است كه از آنان، مردانی آهنین می­سازد كه هیچ چیز صلابت و استواری آنان را درهم نمی‌شكند. امام صادق علیه السلام فرمود:

«آنان، مردانی هستند كه گویا دل­هایشان پاره­های آهن است». (بحارالانوار، ج52، ص307،‌ ح 82)

 

4. جان نثاری و شهادت طلبی

معرفت عمیق به خدا و امام، نگاه آنان را به زندگی و حقیقت انسانیت، تنظیم می­كند و شناخت صحیحی از هدف زندگی و وظیفه یك انسان به آنان می­دهد. آنان در می­یابند كه برای كسب كمال، زندگی می­كنند و می­فهمند كه راه تحصیل كمال، آن است كه همه­ وجود­شان برای خدا و دین خدا باشد؛ از این رو حاضر به هر نوع فداكاری و ایثارند. امام صادق علیه السلام فرمود:

]یاران مهدی‌ علیه السلام ‌‌[ در میدان رزم، گرد او می­گردند و با جان خود، از او محافظت می‌كنند. (بحارالانوار،‌ ج52،‌ ص307، ح82 )

آنان كه خدا و امام را شناختند، نهایت آرزویشان، شهادت در راه خدا و در ركاب امام است. امام صادق علیه السلام فرمود:

«آنان آرزو می­كنند در راه خدا به شهادت برسند». (همان)

 

5. شجاعت و دلیری

یاران مهدی علیه السلام مانند مولایشان، افرادی شجاع و مردانی پولادین هستند كه از هیچ چیز جز خدا هراس ندارند. امام علی علیه السلام در وصف آنان فرمود:

«همه آنان، شیرانی هستند كه از بیشه بیرون شده­اند و اگر اراده كنند، كوه­ها را از جا می­كنند». (یوم الخلاص، ص224)

 

6. صبر و بردباری

مبارزه برضد ظلم جهانی و تلاش برای برقراری عدالت، با رنج و مشقت­های فراوان همراه است. یاوران امام، در راه تحقّق آرمان­های جهانی امام مهدی علیه السلام همه ناگواری­ها را به جان می­خرند؛ ولی از سر اخلاص و تواضع،‌ عمل خود را ناچیز می­شمارند. امام علی علیه السلام می­فرماید:

آنان، گروهی هستند كه به سبب صبر و بردباری در راه خدا، بر خداوند منّت نمی­گذارند و از این كه جان خویش را تقدیم حضرت حق می­كنند، به خود نمی­بالند و آن را بزرگ نمی­شمارند. (یوم‌الخلاص، ص224)

 

7. اتحاد و همدلی

آنان، خودخواهی­ها و خواسته­های شخصی را از خود دور كرده­اند. همه چیز را برای هدف واحد می­خواهند و زیر یك پرچم به قیام می‌پردازند. امام علی علیه السلام می­فرماید:

 

«ایشان، یكدل و هماهنگ هستند». (یوم‌الخلاص، ص223)

 

8. زهد و پارسایی

امام علی علیه السلام در وصف یاران مهدی علیه السلام فرموده است:‌

«او، از یارانش بیعت می­گیرد كه طلا و نقره­ای نیندوزند و گندم و جویی ذخیره نكنند. (منتخب الاثر، فصل 6، ب11، ح4)

 

آنان، اهداف بلندی دارند و برای آرمانی بزرگ برخاسته­اند؛ لذا مادیات و دنیا نباید آنان را از هدف باز دارد؛ بنابراین كسانی كه با دیدن زرق و برق دنیا،‌ چشم­هایشان خیره شده و دل­هایشان می­لرزد، میان یاوران امام، جایی ندارند. البته نباید فراموش كرد كه این حالات و ویژگی­ها، یك­باره در انسان متجلّی نمی­شود و آدمی، به آن­ها متّصف نمی‌شود؛ بلكه باید سال­ها برای تحصیل آن­ها تلاش كند؛ از این رو،‌ یاران مهدی علیه السلام در دوران غیبت، به سازندگی مشغول می­شوند.

 

یاور مهدی علیه السلام در همه حال پیرو امام خود است و اطاعت از او را، سر لوحه زندگی خود قرار می­دهد. پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم فرمود:

 

«طوُبی لِمَن اَدرَکَ قائِمَ اَهلِ بَیتی وَ هُوَ مُقتَدٍ بِه قَبلَ قِیامِه یأتَمُّ بِهِ؛

خوشا به حال کسی که قائم اهل بیت مرا درک کند، در حالی که پیش از قیامش، به او اقتدا كرده و از او پیروی نماید‏». (بحارالانوار، ج52، ص129)

روشن است که بدون یار و یاور نباید منتظر حرکت و اقدامی بود، هر چند برنامه و رهبر آماده باشد.[1]

 

پی نوشت :

[1] . برای آگاهی بیشتر ر.ك: نصرت الله آیتی، فصل‌نامه انتظار موعود، ش3، سال 1381.

به نقل از : http://www.mahdi313.ir

ظهور مهر

دانلود

بررسي اجمالي جستجوي دانلود

بررسي اجمالي
صفحه : 1 در 1
تعداد مجموعه ها: 2
کتابخانه زير مجموعه ها : 4 فايل ها : 38

صوت و تصویر زير مجموعه ها : 12 فايل ها :

مقالات ویژه




# عنوان مطلب نمایش ها
1 سلسله مقالات ویژه ،فرضیه ی تکامل؛ منطقه ی ممنوعه! (1) 736
2 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...) -بخش پایانی- مقاله ی ویژه 449
3 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...) -بخش هشتم- مقاله ی ویژه 480
4 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...) -بخش هفتم- مقاله ی ویژه + اصلاحات و اضافات 758
5 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...) -بخش ششم- مقاله ی ویژه 749
6 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...) -بخش پنجم- مقاله ی ویژه 732
7 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...) -بخش چهارم- مقاله ی ویژه 1579
8 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...) -بخش سوم- مقاله ی ویژه 1677
9 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...) -بخش دوم- مقاله ی ویژه 2031
10 بازی دو سر باخت! (نگاهی به مستند ...)بخش اول - مقاله ی ویژه 3735
11 قرآن معجزه ی جاوید: سوره های « بقره » و «لقمان » و اعجاز « شیر مادر » (مقاله ویژه) 4966
12 مهدویون و امتحانی بزرگ! 6556
13 یک توطئه بزرگ (مهم) + پی نوشت 19556
14 سخنی با مخاطبان محترم (افراط گرایی در مباحث مرتبط با فراماسونری و بررسی اوضاع منطقه قبل از ظهور) 10379
15 تلاش وهابیون برای مخفی نمودن اعجازی بزرگ! 14402
16 قرآن معجزه ی جاوید: سوره ی « نور » و معجزه در اپیدمیولوژی (همه گیر شناسی) **خادم الامام (عج)** 8565
17 « یوگا »: پرستش شیطان! - (مقاله ی ویژه) 13718
18 جهان در سیطره ی دجال (فراماسونری)؛ ایران، جزیره ی امید 12532
19 ستاره ی 9 پر بهاییت و کابالا! 16521
20 شاه اردن از زاويه ای دیگر-بخش سوم (ضمیمه) 11200
21 شاه اردن از زاويه ای دیگر-بخش دوم 9568
22 شاه اردن از زاويه ای دیگر-بخش اول 17913
23 هشدار به مقاومت منطقه: احتمال بروز فتنه ای بزرگ 10038
24 حذف نام خدا از دلار و تخریب مسجد الاقصی؛ دو روی یک سکه! 7054
25 دروغ های « حسن الشارنی » منجم و پیشگوی معروف تونسی. 6781
26 توصیه های مهم از طرف شیخ علی کورانی به منتظرین ظهور (محقق برجسته ی مهدویت) + فیلم 10937
27 پايان افسانه ي سبورجيان!!! 6384
28 شيطان خودش را توجيه مي كند!!! 6035
29 مطلب تكميلي:فرافكني جنبش سبز ماسوني در فراماسون دانستن دكتر محمود احمدي ن‍ژاد. 4931
30 فرافكني جنبش سبز ماسوني در فراماسون دانستن دكتر محمود احمدي ن‍ژاد. 6871
31 جنبش سبز ماسوني از زاويه اي ديگر.(خادم الامام (عج)) 4429
32 حيله ي كثيف جنايتكاران جنبش سبز ماسوني در دستكاري طرح تبليغاتي ماه محرم. 4507
33 آخرین خاندان پادشاهي حجاز در آخرالزمان- خادم الامام (عج) 8290
34 قرآن معجزه ی جاوید: سوره ی نساء و معجزه در پاتولوژی**جدیدترین مقاله خادم الامام** 7270
35 دجال آخرالزمان (فراماسونری جهانی), کدام مهره خود را در آمریکا به قدرت میرساند؟ 6644
36 طول عمر و جوانی حضرت مهدی (عج): واقعیتی منطبق بر علم، نه افسانه 4089
37 خروج زندیقی از قزوين 4737
38 فراماسونری:دجال آخرالزمان 78372
39 نفس زکیه: یک نفر یا دو نفر؟ 5110
40 مردي از قم (روح الله) 5128
41 تحرکات داییان سفیانی در آخرالزمان 6907
42 الحدید - آهن 3849
 

کاندیداهای تایید صلاحیت شده در حوزه های ۱۲ گانه استان خراسان رضوی

تبلیغات نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی  به مدت یک هفته در سراسر کشور آغاز می شود.
انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۲ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.
 در آخرین مرحله از اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی اسامی تایید صلاحیت شدگان این انتخابات درحوزه های ۱۲ گانه استان بجز مشهد به شرح زیر اعلام می شود. این اسامی بر اساس ارزیابی های خبرنگاران در حوزه های استان خراسان رضوی به دست آمده و اعتبار قانونی ندارد.

تربت حیدریه:
محمد علی رضایی ، ابوالقاسم خسروی سهل ابادی ، حسین برادران شرکا ، محمد مطیعی فر، علی رضا شریفی نژاد،
تربت جام:
غلامرضا اسداللهی ، تقی تقویان ، عبدالحسین بذری ، رضا رضائیان ، غلامرضا اسماعیلی ، احمد عظیمی ، عباس حسن نژاد سلامی ، عبدالحسین دهقان، جواد حسن زاده ، غلامحسین حقایق ، حیدر علی یوسفزاده ، حسین قربانی ، علی محمد آبادی ، هاشم بهرامی نیا ، جلیل رحیمی جهان آبادی ، هاشم دهنوی ، حمید رضا کربلایی
چناران و بینالود :
محمد عظیمی طرقدری ، جواد شهسوار، محمود عبدی ، سید قدیر ظریفیان ، حجت ایران دوست شیرین سو ، کاظم عابد حصاری ، حمید پور باقر طرقبه ، رضا واعظی ، سید محمود هاشمی نجف آباد ، مهدی آگاه ، علی اعمی ازغدی ، جواد لیاقت ، محمد دهقانی نقندر، عباس رضا زاده مقدم
خواف و رشتخوار :
محمد رضا سجادیان ، غلامرضا اسمعیلی چمن ابادی ، محمد رضا پهلوان نژاد ، علی زنگویی زوزنی ، علی محمد دوست ، جواد زنگنه شهرکی ، محمود نگهبان سلامی ، حبیب الله حبیبی، احمد یزدان پور، امیر توکلی رودی، سید محسن امیر کلالی ، علی رضا با اطلاع ، عبدالحمید شهیدی مزرع شیخ ، غلام محمد باغدار ، علی اکبر حسن نژاد
درگز:
مرتضی افسری ، علیرضا و ظیفه خواه جشن ابادی ، حسین محمد زاده ، عبدالله حاتمیان ، صمد صادقی ، مسعود رحیم پور جهانی ، حسین رمضانی ، احمد پیرزاده ، حمید رضا الهیاری
سبزوار، جغتای ، جوین وخوشاب :
عبدالله جلیلی ، علی اکبر رسولی فرد ، ابوالفضل نصر آبادی ، رمضانعلی ابراهیمی ، غلامرضا امینی، محسن محمد ابادی ، عبدالله داورزنی ، محمد غزنوی ، بهروز محبی نجم ابادی ، علی بروغنی ، علی اصغر ابسالان ، حسن موحدی مقدم ، علی اکبر کریمی ، علی اصغر محمدی ، سید عباس موسوی ، ابراهیم مجیدی فرد ، محسن ولایتی ، رمضانعلی سبحانی فر، محمد رضا محسنی ثانی ، حامد رشید ، حسین بهمن ابادی ، کاظم ارشادی مقدم ، نبی اله نامنی ، کاظم تبراعی ، احمد بیدی
سرخس و فریمان:
سید حسین حسینی، احمد سجادی ، محمد رضا کشتمندی ، خلیل حق شناس ، عبدالله محمد دوست ، سید احسان قاضی زاده هاشمی ، مهدی کریمیان اقبال ، ناصر اختیاری فریمانی ، غلامعباس سعیدی ، سید غلامحسین هاشمی نسب ، علی احمد زاهدی محبوب ، علی رضا چوپانی ، علی رضا داروغه ، محمد رضا ترکمن چه ، عباس نیک پور ، هادی ملکی سید علی مدنی ، قربانعلی فدایی
قوچان و فاروج:
هادی شوشتری ، سید سلمان سامانی ، عباسعلی رستمی ثانی ، علی حسین قاسم زاده ، نصرالله کمالیان ، محراب ابراهیمی ، جواد محمد صادقیان ، وهاب دوست خواه ، کمال جعفر نژاد، ملک مسعود احمدی ، محمد باقر ذاکری ، جواد خوش نگاه دوغایی

گناباد و بجستان:
ذبیح الله خلوصی راد ، محمد رجایی باغ سیائی ، فاطمه کوه نشین ، غلامرضا صادقی ، مجید دانا ، مهدی مهدی زاده ، حسین نجاری ، مهدی طالبی ، مهران دادگر
کاشمر بردسکن و خلیل اباد:
احمد بلوکیان ، زهرا میرزایی فرگی ، احمد افرازه ، محمد رضا اسماعیلی هاشم ابادی ، ابوالقاسم کارگزار چناری ، محمد اسماعیل نیا ، محمد تقی منجزبی ، حسن علی شبیری ، محمد رضا خباز
نیشابورو تخت جلگه :
حسین سبحانی نیا ، هاجر چنارانی ، سید علی حسینی ، هاشم سرایی ، مرتضی قربان بیگی ، رضا شوریابی ، اسماعیل محروقی ، علی مروی ،حسین حسن نژاد مغنی ، مهدی رمضانی ، عباسعلی مدیح ، حسین چنارانی ، ، علی معدنی ، علی دانشمندی ، معصومه زرندی ، سید حسین اکرامی ، علی اصغر صدیقی ،عباس یزدی ، غلامحسین مظفری ، علی صائب نیا

اما نتایج دو دور گذشته انتخابات در شهرستان خواف:

نتایج انتخابات مجلس هفتم

نتایج انتخابات مجلس هشتم

 

        نام کاندیدا تعداد رای         نام کاندیدا تعداد رای
 محمدرضاسجادیان  ۳۷۳۹۵ محمدرضا سجادیان ۲۸۹۰۷
 عباس پاکدل رشخواری   ۱۵۸۱۶ حبیب الله حبیبی ۲۷۴۳۹
 علی اکبر حسن نژاد   ۱۱۴۶۸ علی ایزدی ۸۶۱۲
 سیدعباس طباطبایی بحرآباد   ۱۱۱۹۴ عباس پاکدل رشخواری  ۷۹۰۸
 محمدحسن داودیان          ۴۷۷۷ علی اکبر حسن نژاد ۶۷۱۹
 حسین فاضلی سنگانی  ۹۴۴    عبدالرحیم ساعدی ۳۴۰۰
 غلامعلی نوباغی  ۸۵۹ محمد عرب ۲۶۱۲
علی اکبر احمدپور ۱۵۸۰
محمدجواد زنگنه ۱۴۵۰
حسین قلی زاده ۹۶